tisdag 22 juni 2010

Fullt upp 24 timmar om dygnet...;))


Ja denna veckan har gått i ett kan jag intyga(*pust*),full rulle så dygnet hade behövt lite fler timmar;))Hhhmm...hjärnsläpp har jag också så vad har vi nu gjort då..??Jo just det,i lördags red jag ut med mamma och Hälge på en lagom liten tur för lille gubben ifall han hade lika mkt träningsvärk som mej,för det va inte lite jag hade upptäckte jag när jag satte mej i sadeln!!Kändes som om jag hade brutit revbenen(hela midjan och magen alltså),ont i lårens baksida och framsida samt att det kändes en hel del i.....vad man nu kallar det..."skrevet"/bäckenet!Höll på att bli av med Suddens bakben då en idiot till stockholmare skulle till varje pris förbi oss på en smal grusväg,med Hälge som handhäst och som INTE ville gå bakom förstår ni nog att det var trångt om plats!!Bleb ursinnig så jag drog dressyr-pisken rätt i vindrutan på bilen(som givetvis inte brydde sej ngt nämnvärt)och muttrade nr väl valda ord så Sudden blev ngt stressad av mattes höjda puls,haha;))Resten av turen flöt bra i alla fall och mamma vågade to.m trava på Hälge som inte är uteriden sen ca 7 månader!Söndag red jag i paddocken och övade på det vi gjorde på träningen,tror att polletten trillat ner för oss båda(va säkert inte lika stenhård mot mej själv dock)men i traven kunde jag känna att han "lyfte" i ryggen och kunde även göra ngr passage-steg i början(2-3 första) och även dom sista 2-3 stegen!!Wooow va häftigt det var när man bara kände alla muskler "lyftes" och man svävade fram,kände hur han reste upp bogarna och nästan satte sej ner:))Igår fick han vila och idag likaså pga den stundande flytten som tar lite tid...igår fick jag packat med mejn 1 släpa hem till garaget och det innebar ju också att jag var tvungen(idag)att städa ur där och i förrådet som vi har här hemma för att kunna få plats,och då även fylla transporten med "bröte" som ska till tippen istället(gjorde ju det nyss men..)Sen va jag ju tvungen till stallet och skulle till att rida men då jag skulle slå på Hälge en tappad sko och dessutom slå om en nästan tappad sko på Sudden så va orken slut!Men imorrn får det bli en klättertur tror jag för det e dags för att göra det nu igen!

8 kommentarer:

Unknown sa...

Ja du har haft fullt upp ,hela veckan,och nu ska vi ju åka till Danmark i fyra dagar så då får ju du ta hand om Hälge oxå,men i dag skall vi väl få till en ridtur =)) kram

Inger sa...

Läckert med lite passage!! Kul,,, försöker också få till det med lite passage men det går inte så bra, nåt enda steg ibland bara..

Anonym sa...

Vad duktig du är Jessica.Kul att det går bra med hästarna.Lycka till med flytten hoppas att ni kommer att trivas.

VildeKaja sa...

Ojoj, låter inge bra med bilisten där. Min största skräck. Puh. Hade också en liknande incident med Frasse. En bilist körde jättefort precis brevid oss, bakifrån. Frasse gick i tömkörningsgjorden med skygglappar och sparkade bakut rakt mot bilen när den var brevid. :-/ Får jag fråga var du bor `?

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Mamma:jag ska ta hand om sagohästen så du kan resa i lugn och ro...du har ju ställt upp så mkt för mej i vinter så nu e det din tur att vila!Kör försiktigt,kram

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Ja Inger det e en häftig upplevelse!!Kommer nog snart att komma mer steg för er med,ni ser så bra och proffsiga ut tycker jag:)!

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Anonym:Tack vi hoppas på att trivas bra men det e nog inga större problem har ju stått därförr och med en kanna kaffe trivs vi nog vart vi än är,haha:))

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Hej V-K:Ja dom där bilisterna ska man akta sej för ibland!Jag bor i Uddevalla på västkusten ca 9 mil norr om Gbg!