onsdag 23 juni 2010

Klättring och barnhäst idag!


Fick klättrat idag som planerat tillsammans med 1000 knott och klägg tror jag.....Sudden tyckte att dom va som mest besvärliga i nerförs backarna(...av ngn konstig anledning,haha)!Tog ca 30 min att gå upp och nerför,försökte dock slingra sej ffa i nerförsbacken..men överlag ändå arbetsvillig!Tilda ville skritta av han även idag och skulle dessutom hoppa med han tyckte hon men där går gränsen för vad jag tycker att hon ska göra på han,haha:)Inte för att han inte e snäll,men det e ändå lite fallhöjd om han skulle hoppa till!4 år som hon e så är självförtroendet på topp och hon har minsann lärt sej att rida nu och har heller inget mer att lära sa hon,haha:)Jo,jo det kan vi ju diskutera till världens ände tror jag....hon fick ta 1 varv i paddocken och upp till stallet igen och red väl en så där 15 min så då blev han väl avskrittad idag med.

2 kommentarer:

Anna sa...

Härligt med så snäll häst och bra med skritthjälp. Hur hög är Sudden förresten? Svårt att bedöma på foto och film :-)

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Ja han e fantastiskt snäll mot Tilda och barn överlag!Han e faktiskt bara 164 cm,men han e ganska lång och robust så han ger ett större intryck(mätt av riktig mätman för 2 år sen)!