söndag 27 juni 2010

"Halleluja moment"....=))

Vart dåligt med uppdateringen det sista men nu bär det äntligen av imorrn!!!!Jiiipppie!!!Kommer förmodligen inte att kunna få med allt imorrn då jag i ett svagt ögonblick på midsommar lovade min kära bror att träffa honom när han kom hit....och han har jag inte träffat sen lite mer än 1 år tillbaka och jag och Tilda hoppas innerligt att hennes kära kusin Elin är med också för henne har vi inte träffat sen okt-08.....dom bor tyvärr i Norge i Hardanger(Kinsarvik)och dit tar man sej inte på en dagstur så lätt...;)Igår red jag sista passet i Bulids paddock,tränade på det vi gjorde för Mattias och hör och häpna:han SVÄVADE fram i 5 steg passage....Wwwiiihhooooo!!!Va duktig han va MKT beröm som belöning och detta gjorde han flera ggr öronen spetsade framåt och.....WOW!!!Nästa gång befinner vi oss på nya stallet och då ska jag be mamma filma och jag lovar att jag lägger upp en film på det då!Idag hade vi en nostalgitur på favorit-skogsturen och kände mej genast lite gråtmild då det va sista gången vi red där:(( Ni ska veta att det är fantastiska ridvägar att rida på och oändliga galoppvägar som jag kommer att sakna och givetvis även ngr i stallet ffa och stallägarna som är helt fantastiska dom med!Men nu ska vi mot "nya breddgrader" och jag vet att vi kommer att trivas väldigt bra där med och ffa såkommer jag att ha helt andra möjligheter där vilket är guld värt!!Har även köpt ett nytt fint svart träns med "stickningar på nosgrimman och ett strasspannband till lilla gubben som vi ska ha som dressyrträns och "smälta" in bland alla dressyrekipage...:)

6 kommentarer:

Inger sa...

Lycka till med flytten!!

VildeKaja sa...

Bär av i morgon? Vardå? GRATTIS till piaff-stegen!! Jag är GRÖN av avundsjuka!

Anna sa...

Wow, så häftigt! Håller du på att konvertera nu då? Ja till renodlad dressyrryttare alltså :-)

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Nä Anna....vi ska allt hoppa ett tag till,men ifall om att:)Tycker faktiskt att det e kul med dressyr men att tävla i det känns kanske inte riktigt som min grej!Men....ev har jag hitta en dressyrtjej som kan tävla han åt mej;)

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Nä Anna....vi ska allt hoppa ett tag till,men ifall om att:)Tycker faktiskt att det e kul med dressyr men att tävla i det känns kanske inte riktigt som min grej!Men....ev har jag hitta en dressyrtjej som kan tävla han åt mej;)

Magic Moment Chess-Strauss sa...

V-K:jag har flytta Sudden till ett stall närmare hemmet och med ridhus,stor bra paddock,och gräsbana och ett bättre stall helt enkelt!Och han verkar stormtrivas i stallet dessutom i sin stora box som han kan få titta ut med huvudet i gången och ut på gårdsplanen.Tack Inger,flytten gick som smort,men Hälge e tyvärr fortfarande kvar i det gamla stallet...