söndag 6 juni 2010

Lyckad helg!!!




Då har vi vart på en 2-dgrs tävling jag och "lilla Gubben"!!!Jag e såååå nöjd med alla 3 starter under helgen,helt fantastiskt duktig har han vart!:)))Igår hoppa jag bara 1m pga av 30-års-kalsas redan kl.16 så jag hann helt enkelt inte med att hoppa 110cm då.Vi fick ett nedslag på 2:a hindret men det berodde helt på att jag inte höll koll på hö.bogen,MEN....vattenmattan va med och han hoppade den utan att blinka eller riva så bara där var det som en seger för oss!!!!Idag va vi dubbelnolla i 1m men hade lite för "dålig" tid för placering...men han gjorde det jag bad om och höll ett jämnt tempo(lååååång bana)med bravur!I 110cm hoppade vi både bank och vattenmattan(igen)utan att tveka,fick dock med ett hinder ner även där pga hö.bogen,men det e svårt att både hålla temot uppe och att hålla formen samtidigt så jag e mer än jätte-nöjd trots utebliven placering denna helgen!!!Han har gjort 3 kanonfina rundor och visat att han kan OCH faktiskt vill hoppa,så det va många som blev imponerade av våra rundor och jag fick dessutom mkt beröm för hur fint han har hoppat och hur bra han har blivit under året!Så nmi kan kanske ana hur mallig jag e nu över min underbara häst,ja...jag vet att jag har "spytt galla" över han emellan varven,med all rätt att göra det också..:)))Belöningen han har fått e attt få gå och beta i beteshagen nu i ett par veckor:)Helt utan drama har det dock inte vart då en tjej ramla av så illa att ambulanshelikoptern fick komma och hämta henne.....hörde idag att den misstänkta nackfrakturen "bara" va en rejäl hjärnskakning och 2 utslagna tänder och trasig mun,men hon ska under omständigheterna må bra ändå.Ja man fick sej en tankeställare då om vad man håller på med egentligen!Bild från idag och från gammal tävling,och film kommer lite senare:)

10 kommentarer:

Cissi sa...

Härligt att det gått så bra!! Gissar att du slagit försäljningstankarna ur hågen nu då :-))

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Det kan du ge dej på Cissi!!!Nu e han inte till salu för allt smör i småland,haha:))

Irene sa...

Ni är superduktiga!!
Kanonbra!

Anonym sa...

Grattis.Tänk vad konstigt det är så fort man får för sig att nu ska hästen säljas så blir det så bra.Varje gång vi har satt ut annons på ngn häst så har dom blivit mkt bättre.Det är som dom känner på sig att nu får jag skärpa mig.Ulla

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Tack Irene!Går fortfarande och "känner känslan" som vi hade i klasserna och svävar nästan som på moln!!

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Ja han vet då när det e dags att skärpa till sej;)Men jag kommer aldrig så långt att jag vågar sätta ut en annons,för jag e ju livrädd för att ångra mej...Och som en sa på tävlingen som hade spekulerat i om det verkligen va jag som red(är ju mörkhårig och kort hår nu och hon har bara sett mej i halvlångt blont hår);Hon kan ju inte ha sålt den hästen som e så SPECIELL för det finns nog ingen annan som klarar av han(!)...ja och det ligger nog ngt i det...:)För e det ngt man måste ha så e det stort tålamod och list!

De Soto sa...

Vad roligt... Underbart när känslan är bra ! Tror nog att dom skärper sig till det bättre, när man börjar funderar på att byta ut dom :) Svårt att göra sig av med dessa speciella herrar ! Dom har ngt speciellt, som man både älskar & hatar..... Kul att det går så bra för er ! Han ser jättefin ut !

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Tack Linda!Ja du vet ju hur det e med en speciell häst...:))

VildeKaja sa...

Jäklars vad proffsigt det där ser ut .. puh.. jag får höjdskräck bara vid åsynen. Stort grattis till fina rundor!!

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Tack V-K!!!Det e inte så högt ändå....bara 110cm;)