tisdag 15 juni 2010

Ojojoj vad tiden rusar iväg....

Idag åkte jag förbi det nya boendet för Sudden och Hälge på hemvägen för att kolla lite hur det är med plats och sånt i sadelkammaren.....hhhmmmm....det blir till att skaffa en dyn-box(el 2 snarare)och ställa här hemma med saker i,för det var inte riiiktigtmkt plats där inne som vi behöver(vilket jag inte räknat med heller)!I det stallet som vi står i nu(8 år i aug.)har vi enormt mkt plats och vi har haft en tendens till att samla på oss en hel del under dessa år,haha;)Ändå har jag för 2 v rensat och slängt en väldans massa saker men...det e ändå lite mkt som inte kommer att få plats,som ny så vill man ju gärna inte "armbåga" sej fram och begära mer plats än dom andra;)Stor fin box får lille prinsen och Hälge med,Ella kommer förmodligen att få bo i utestallet med en russvalack så det blir nog bra för henne också!Bara att börja packa på allvar nu och köra hem det och invadera garaget för när dagen väl kommer har vi nog att göra ändå med det som ska dit.Nog om det....Började rida Sudden i söndags med en tur på 50min ut i skogen med alla gångarter och han kändes riktigt trevlig,inget stelt eller ngr dumheter på han:)Igår ett pass i paddocken med övergångar,skänkelvikningar,öppnor,slutor och tempoväxlingar och ännu en gång så har han vilat sej i form!!Kändes MKT fin och elastisk(trots den runda magen,haha)villig på allt jag föreslog så det fick räcka med 50 min även denna dagen;))Idag blev det klättring och imorrn så kommer jag antagligen att rida ut och bara stretcha ev. träningsvärk för det ska ju bli dressyrträning för Mattias Jansson både torsdag och fredag för oss så vi lär få röra på fläsket tror jag;)Ja just det....han fick sej ett nytt insektstäcke häromdagen som han verkar tycka e helt OK,det blev ett Horseware någonting(?)ser i alla fall ut som en riddarhäst i det då det även täcker en del av pannan från halsdelen,generöst med tyg ner på sidorna och långt ner över svansen och för en gångs skull så är det väldigt lång hals-del på det också så man slipper att det kanar ner över halva halsen,luva fick man med på köpet också!;)Mkt nöjd över köpet trots att det "sved" lite att behöva betala 1400:- för ett insektstäcke...men å andra sidan så e han värd det bästa bara han mår gott och inte har allt för ont av alla knott och klägg/broms och det verkar han inte ha särskilt ont av för en gångs skull!!

2 kommentarer:

Irene sa...

Skulle va kul att se täcket på foto. (Riddarhästen). Du måste berätta hur dress.trän. går!

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Ska ordna ett foto på riddarhästen,haha:)Självklart kommer jag att berätta hur träningen gick!