torsdag 23 september 2010

Klippt och friserad

Idag fick Sudden äntligen bli klippt i pälsen,inte så mkt för att han var lurvig med lång päls utan snarare pga att han har så fruktansvärt bomulls-ullig päls så att när han blir svettig tar det en evighet för han att torka och pälsen blir konstigt klibbig och går inte att borsta överhuvudtaget och att bli borstad/ryktad tillhör INTE hans favoritsysslor....slår och piskar med svansen och bara trampar runt och har så gjort från sin första dag i livet!Blev ingen ridtur idag då det blev sent och Tilda ville rida(som vanligt)så jag fick springa i paddocken med en mkt pigg Ella som bockade och busade när Tilda väl fick galopperat flera språng för 1:a gången!!Hoppa skulle ungen göra också och en stallkompis som red samtidigt undrade om Tilda grina eller skratta när Ella bockade,haha;)Men Tilda stortjöt ju av skratt för det tjittlade i magen vid bockarna och hoppen!I förrgår hoppade jag ngr låga hinder inför tävlingen,pigg som bara den var han och var lite fööör känslig i munnen(silikonbett)funderar på att testa hackamore i stället men det får vänta tills efter tävlingen.Igår dressyr i paddocken med en massa folk och hästar som "störde",vilket jag tyckte var bra för det behöver han träna på.Red 1 tim och det var väl i stort sett bara dom sista 20 min som han var avspänd och jobbade bra genom hela kroppen.....men som sagt vi behöver träna på det så jag är ändå nöjd med att han inte "flippade" ur när det kom en häst farandes i rumpan.Fick bli väldigt mkt övergångar och tempoväxlingar i alla gångarter för att få han avslappnad.Imorrn får jag ta ngr språng inför söndagen och se så att gas och broms funkar som det ska!

Inga kommentarer: