torsdag 30 september 2010

Duktiga prinsen min....

Måndagen fick innebära vila för Suddens del,tror iofs att han inte uppskattade det egentligen men så fick det bli ändå!Lite dressyrarbete på tisdagen med mkt lösgörande så att han skulle va elastisk och fin till hoppträningen på onsdagen...Kändes mjuk och fin!Igår då var det hoppträning med gymnastik/teknik övningar och VATTENMATTAN!!!Hade rustat mej med 2 spön försäkerhets skull och dom är INTE till för att slå han över på ngt vis utan mer som en starkare skänkel på båda sidor eftersom jag har inte sååå långa ben som ni säkert sett på filmerna...:))Jodå han såg allt troll i mattan när vi skulle hoppa bredvid den och började stressa upp sej ngt för mkt redan innan vi kom till själva mattan...*suck*...men när vi väl skulle till att hoppa den så var det inga problem förutom en gång när vi redan hade hoppat över den flera ggr då han kom på att matte hade inte använt ngt annat än rösten hoppen innan på den och gjorde ett stopp....men det var bara ett och det tyckte jag var godkänt(fick dock förstärka skänkeln lite grann med spöt)!Tekniken var inte den bästa över just det hindret,men med tanke på att han blev ganska het på gröten efter en stund så ska jag vara glad att han inte flippade totalt,ngt upprörd över att ha fått kasta sej över "trollhindret"...:))Men jag älskar min häst ändå för han e allt en riktigt bra vän i vått och torrt!!Idag lullade vi bara runt i paddocken i 20 min pga ingen barnvakt och Tilda ville inte följa med ner och leka där så hon fick stanna kvar i stallet med Marion som rider mammas häst(och hon skulle ju själv rida...)under tiden som hon ryktade Hälge!Imorgon ska Sudden och Hälge bli vaccinerade och få tänderna kollade och ev. raspa till dom lite så det kommer att vara lite lugnt på ridfronten ngr dagar!

2 kommentarer:

Irene sa...

Fint att han hoppar mattan nu!

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Ja det är väldigt skönt och eftersom den finns i ridhuset nu igen så ska jag ta fram den lite oftare så att vi kan träna på den så att tekniken blir bättre över den också!