torsdag 9 september 2010

Samma resultat,men olika känslor...

Tävlade ju som sagt i söndags och det gick väl så där....Till 1:a klassen kändes han lite omotiverad och seg,svår att få igång ordentligt....Dessutom så fanns det en del av banan som var lite blöt och där tänkte han då rakt inte komma för nära,så han kändes allmänt jobbig i den klassen....Hoppade helikopterhopp både stillastående och i full fart(?)....ett nedslag fick vi i kombinationen i slutet av banan!Emellan klasserna så blev det dessutom ett litet missförstånd mellan mej och mamma ang. om bommen var på eller inte när han kommit på transporten....el ja kanske snarare så att jag tyckte att nu har det ju slamrat en bra stund så NU e nog bommen uppe.....det var den INTE!!!!Vilket Sudden snabbt snappade till sej och backade ut snabb som en iller(ja då va han med på noterna)UTAN en enda pinal på sej,ut bland bilar,hästar,transporter och lite vilsen såg han ut när han sprang där och inte riktigt visste vad han skulle ta sej till!!!Som tur var så hade jag betforhinken redo så när jag ropade på han och visade hinken var han lättad och vi med så att jag kunde få på grimman och leda in han i transporten igen och denna gången förvissade jag mej om att bommen var på;)Nästa klass 110cm kändes han bättre i och hade redan från start ett bra grundtempo,hoppade våldigt fint MEN.....ett nedslag i kombinationen pga av att jag tog en förhållningen alldeles innan....DUMT!!Underlaget var heller inte det bästa att hoppa på då det var ganska djupt grus/sand underlag och under det lite halkigt!Hästarna blev mkt trötta innan banan var slut och vi hade ändå ett av dom bättre resultaten i den klassen och hamnade precis utanför placering!Dom andra dagarna efter det har vi ridit ut och bara gottat oss!

3 kommentarer:

Irene sa...

Tycker du ska va jättenöjd! Vilken tur att du fick tag i rymlingen..

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Ja det var en himla tur att jag fick tag i han....kändes ju lite pinsamt faktiskt!Nöjd med andra klassen med honom,men jag måste bli bättre på att "låta han vara"..:)

Anna sa...

Usch så jobbigt att han rymde, kan förstå att det kändes pinsamt men det kan ju hända den bästa! Det var väl inte så tokigt presterat? Håller med Irene, att du vara nöjd :-)