måndag 20 september 2010

Sambon kämpar vidare....


Lars red på Sudden igår igen fast denna gången red han "själv" i ridhuset med lite hjälp från mamma då som också red.Tanken var att jag skulle hjälpa dom med lite markarbete över bommar,men då jag och Tilda var ute och körde Ella i det härliga vädret så var vi borta mkt längre än vad som var tänkt....Blev en körtur på 1tim med en låååååång travsträcka för Ella som frustade så nöjt när hon äntligen hade fått "rasat" ut all sin överskottsenergi;)I dom besvärliga partierna klev jag ur vagnen för att det inte skulle va för tungt för lilla busan..!Sudden och lars då...ja han hade faktiskt lyckats att få igång han i galoppen själv flera ggr och han hade använt sej av att rida efter bokstäverna och gjort volter och serpentiner!Själv har jag både ridit ut och konditionstränat med sällskap vilket fick han att bli ngt hoppig och skuttig i glädjesprång...dressyrarbetet har gått bra,skänkelvikningarna ser/känns fina ut(ser i spegeln),lätt att samla upp och få fram igen!Men jag skulle verkligen vilja/behöva träna för ngn med Peters eller Mattias kompetens för att checka av hur det är egentligen samt för att komma vidare....men vi får se hur det blir med det,har ju tyvärr inte tiden att åka iväg för att träna i nedre delen av Gbg!Nu laddar vi i alla fall för att va i toppform för laget som ska göra 1:a deltävlingen på söndag!

5 kommentarer:

Inger sa...

Vilen underbar hundbild!! Lycka till på söndag!

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Tack!!Ja det är en underbar hund som gör sej bra på bild:)

Unknown sa...

Ja Lars kämpade bra med att försöka svänga i galoppen,han förberedde sej för kommande svängar i hoppningen,Sudden var snäll och höll galoppen igång så Lars kunde konsentrera sej på svängarna=))

VildeKaja sa...

Körtur?? Åh, det suger i magen sådär härligt. :) Kom plötsligt på att vi också kommer att ha SPEGLAR i ridhusen när vi flyttar!!! JIPPII!!! Tur det finns bloggar som påminner mig om bra saker i mitt eget liv. :-) Hoppas också på att kunna vittna om bra skänkelvikningar och öppnor inom snar framtid... eller inte. puh..

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Ja helt otroligt att Sudden kunde tänka sej att hjälpa till,haha;))V-K;kör shetlandsponnyn ibland och det e så roligt!Speglar är ett bra hjälpmedel,du kommer att bli beroende av dom,haha;)))Det har jag blivit!!