onsdag 1 december 2010

Går på halvfart nu....

Det har blivit riktigt kallt här i Uddevalla och rida ut känns inte lockande för fem öre kan jag tala om......24- hade vi här imorse,ngt mildare på dagen men bitande ändå!Elvira har ridit Sudden 2 tillfällen till och hon blev stormförtjust i han då hon tyckte att han kan ju "allt",haha;))Ja en hel del kan han och han är rolig att rida då han för det mesta verkligen vill göra det man ber om.Igår jobb hela dagen,hämta hö i bilen då transporten är insnöad,bilen på verkstad sen 2,5 vecka och kommer inte förrän tidigast nästa vecka och dom dagar då lånedragbilen och jobb-schema passat ihop har det vart snökaos!!!Dessutom träningsmöte på klubben samt träningar i ridhuset igår gjorde att Sudden fick helt enkelt vila(och jag med)!Idag red jag en stund i ridhuset,lite stressad pga av jobb hela dagen,trött dotter som bara ville hem och väl hemma var jag tvungen att lasta ur gruset som jag hämtat i en tunna(vråltungt)för att sanda backen och etc,etc.....phu!!!Men som sagt 30 min hann vi med red mest övergångar och tempoväxlingar på stora mittvolten,ngt stel i vä.sidan samt sköt ut hö.bogen då tillfälle gavs.....inte så lätt att va "pilot" heller med tjock vinterdunjacka och termoridbyxor och lågskor så det var inte ett snyggt pass,men effektivt och lösgörande!Imorrn måste jag nog försöka mej på en liten tur ut om vädret och dottern tillåter,sambon är i London så Tilda måste ju va med i stallet tyvärr i detta kalla vädret och kompisen Nadja är på simskola så henne kan hon inte leka med heller under tiden.....Nåväl ha det gott i vinterkylan som tydligen råder i Sverige nu!!!!

4 kommentarer:

VildeKaja sa...

Hu.. vi har inte ens 20 minus men jag strejkar helt! Fryser konstant och har varit hemma från jobbet sjuk några dagar. Pallar inte att tänka tanken på att rida ens. Suck. Längtar efter våren och blommande körsbärsträd!

Unknown sa...

Ja det är inte lätt att vara gräsänka,när mannen är på resa,men det går ju hyfsat bra ändå tycker jag,och Sudden behöver ju ha en liten paus ibland så det passar ju bra nu då.

Anna sa...

Det där lät slitigt! Ibland kan man fråga sig varför man valt just denna sport, iaf när det är mörkt kl tre, kallt så in i...och massa slit. Men som tur är det ju inte alltid så!

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Nä Anna,tur e väl att vi laddar upp under vår och sommardagarna inför vintern;)Men visst e det slitigt och tufft ibland och dom dagarna önskar man lite att man var som "alla andra" och bara fick åka direkt hem efter jobbet....Tur att jag har hittat min drömhäst som lättar upp sinnet i stort sett varje dag!