onsdag 25 maj 2011

Äntligen har jag ridit;))))))

Husse rider Sudden vid ett tidigare tillfälle.
Idag kunde jag inte hålla mej längre från att rida!Sudden verkade va helt med på noterna för när jag kom med tränset med hjälmen på huvudet så tog han ner huvudet och hjälpte till att få in bettet i munnen,han har ju vart lite besvärlig med det och tagit upp huvudet istället det sista och e man kort i rocken som vi e som grejar med han så når man ju inte heller.....men idag gick det bra!Gick ner i ridhuset och började med skänkelvikningar på långsidorna med framdelsvändning vid varje kortsida och tillbaka igen.Kändes jättefin i hjälperna så det har alla dom som har hjälpt mej gjort bra!!Gick vidare till bakdelsvändningar och rejäla samlingar i skritten,lite jobbigt för han där då jag krävde att bakbenen kom under ordentligt och ett bra ryggarbete på det,han har ju inte gjort denna övning sen jag slutade att rida dressyr i vintras,så jag va kanske inte riktigt lika "hård" mot han som jag skulle vart annars....Ryggningarna va kanonfina och likaså igångsättningarna och avsaktningarna!Planen var att jag bara skulle skritta idag men.....jag kunde inte hålla mej va ju bara tvungen att trava också;))Tränade tempoväxlingar och samlade han väldigt mkt,dock inte till passage då jag inte vågade att sitta ner på han ännu(kan ju vänta lite med det)!Kan säga at precis när jag satt upp visste jag inte riktigt hur jag skulle sitta för att det skulle kännas bekvämt....men efter ngr steg så satt jag i princip som vanligt igen och det kändes bra i "rumpan"...så nu ska jag komma igång igen så smått;)Red ca 30 min och både jag och häst va nöjda,fast han skulle nog kunna tänkt sej ett längre pass tror jag....

3 kommentarer:

Irene sa...

Inte illa att ha ridit redan!

Jennie sa...

Förstår om det var ett efterlängtat ridpass!!! Det var iaf snabbt jobbat att komma igång igen :))

Unknown sa...

Ja det såg riktigt fint ut han var nog glad att matte red han igen ;)