onsdag 4 maj 2011

Sudden tittade längtansfullt på hoppträningen igår;(

Verkligen synd att jag inte hade ngn kamera med mej så ni hade fått se hur snopen/längtande han såg ut!Det var hoppträning på gräsbanan alldeles intill deras beteshage igår och Sudden travade och galopperade med stolta steg närmare banan och bara stog och tittade,sen tittade han på mej och det va nästan som om han sa:men matte där ska ju vi vara med ju ....sen vände blicken åter mot hindrena och dom hoppande hästarna för att efter en suck gå i sakta lunk till sitt favoritställe.....enslilagebalen;))Lite som Ferdinand,haha;)Mamma red han en sväng i paddocken,uppfattade inte egentligen hur det hade gått,mer än att hon ville att jag skulle kolla henne ngn dag.Jag e ju blott en stalldräng så jag "servade" både Tilda och mamma med hästarna som på ett löpande band en stund och då blev det lite tid för prat just då och sen gick ju jag och kollade på träningen och tittade lika längtansfullt som Sudden!!

2 kommentarer:

VildeKaja sa...

haha - jag kan nästan tänka mig att om någon annan hade filmat så hade du och hästen haft precis likadant uttryck. :-)))

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Förmodligen hade det nog vart så,haha;))Lite som Askungen och:"va e väl en bal på slottet"-syndromet på oss!