söndag 1 maj 2011

Nu har Mimmi kommit

 Sista ridturen på Ella och 2:a ridturen hemma på Mimmi idag.

Igår kom lilla Mimmi hem till oss och Tilda har vart lite gladare efter det i alla fall,men saknaden efter Ella finns där fortfarande.Tilda ville ta sej en ridtur redan samma dag så det fick bli i paddocken då och Mimmi skötte sej så bra som hon skulle!Idag blev det en uteritt tillsammans med stallkompisen Nadja på sin nya ponny och så Tilda på sin då,men det fick mormor va med på...själv kom jag i sakta mak bakom dom med kameran med mej;))Mimmi hade skött sej exemplariskt i skogen och även hela ridturen med lite trav med också.Skulle ta kort på Sudden också hade jag tänkt,men han befann sej ju så långt bort i hagen man kan komma så han fick inte va med på bild idag för dit orkar jag inte gå.Han har fått en vilodag idag då han har gått ganska hårt i ngr dagar med blandad ridning.

6 kommentarer:

Unknown sa...

Ja det är en trevlig liten ponny som skötte sej super,ungarna var glada å ponnisarna med efter att ha gått en tur i skogen,Mimmi blir en bra ersättare till Ella som har varit den bästa ;)

Anna sa...

Vilken sötis!

Irene sa...

Så söta de är!

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Ja dom e så söta så;)

VildeKaja sa...

haha, härligt med shettisar. Förmodar att ni skall köra in också? hehe. ;-)

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Mimmi är redan inkörd som tur är och så fort som bebisen har anlänt så ska jag ta en körtur tänkte jag så att hon får motionerat sej ordentligt;)Hon är hälften Welsh Mountain också,så det e inte bara shettis i henne,haha;))