måndag 16 januari 2012

Lite upp och lite ner...

Blev ett ridpass i fredags istället för tömmen men va bra han gick!!Kunde galoppera i lugnt avslappant tempo utan en enda spänning till att skjuta i luften;))Han va lite stel i början av passet,men jag tror det berodde på att han hade slagit runt dagen innan i alla sina protester!Tyvärr har han fått vila i helgen,dels pga hö hämtning och sen för att kunna vara lite med familjen utanför stallets "väggar";)Så idag skulle jag rida i ridhuset(mkt tid som spenderas där nu...),kände så fort jag satt upp att han var ordentligt laddad så planen idag var att bara arbeta i skritt och ev. lite trav......nu gick ju inte det då det var alldeles föööör många i ridhuset samtidigt samt att det var ngr som höll på att hoppa mitt upp i detta....däremot var det en annan häst som hade svårt att hålla sej i skinnet när den hoppande hästen skuttade omkring så det blev lite väl mkt "rodeo" på den icke hoppande hästen som fick igång Sudden utan problem och även dom andra så när en av hästarna började att "blåsa upp sej och trumpeta" hoppade jag av och gick därifrån med min alldeles för pigga häst så att inga olyckor skulle ske!Tror att det får bli tömmen imorrn igen och ev. rida efter det så att han blir ordentligt genomarbetad utan risk för mej!;)

1 kommentar:

Unknown sa...

Ja det är inte helt lätt att rida en laddad häst när några hoppar å andra busar,då e de bättre att gå av,kram