fredag 27 januari 2012

Lugn och fin pålle nu:))

Nu har han vart sitt vanliga goa jag i flera dagar lille "Gubben";)Tömkörde han i onsdags för jag trodde att han skulle vara "explosiv",vilket han då rakt INTE var,haha!Fick verkligen mana på han denna gången men han gick fint och i bra form utan en enda protest!;)Red i ridhuset igår och visste egentligen inte vad jag skulle "träna" på.....måste vara för att jag fick "soppatorsk" i skallen för att inte barnen var med(för lugnt runt omkring mej,haha),det blev till att konditionsträna inne istället och lite skolor efter det.Rackarns va han blev mjuk och fin i sidorna efter galoppen,varför "rejsar" jag inte runt så varje gång för?!Nåväl tror inte att det skulle funka varje gång iofs....Kollade på gamla foton i förrgår från när han var föl och på hans vackra mamma Jolène.....nog för att hon var en riktig "bitch" oftast så saknar jag henne faktiskt!Det var även foton på min första "stor" häst Somibra e:Sombrero-Dietmar hon hade ganska fin härstammning,ja så stor var hon inte endast 156 cm eller ngt sånt med svankrygg och hög manke men mitt hjärta bankar alltid lite extra för henne och fastän hon var en svår häst så lärde jag mej så otroligt mkt av henne och hon kunde hoppa "hus" ,men dock blev det aldrig så på tävlingsbanan av olika anledningar;( Idag får vi se hur ridning kommer att se ut då det ska vara träningar på klubben men jag vet inte tiden ännu som den kommer att vara!

2 kommentarer:

Anonym sa...

har också kommit till insikt att galopp är den bästa gångarten. jösses vilken effekt det ger.. både direkt och på längre sikt. måste fråga.. har du eget stall/ridhus?

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Nej tyvärr har jag varken eget stall eller eget ridhus;)Men jag hyr in oss i ett inackorderingsstall med ridhus på anläggningen,som dock inte stallägarn äger utan ryttarföreningen,så det blir till att betala terminsvis för anläggningsavgift utöver stallhyran vilket kan kännas lite "surt"...