söndag 29 januari 2012

Ja han lyckas då med allt!

Idag har lille herrn lyckats att trassla in sej i tråden i hagen,fick ett samtal om att han hade huvudet på utsidan staketet,intrasslad i tråden med halsen(?!)samt undertråden mellan bakbenen och övertråden mellan frambenen utan att lyckas göra sönder den.......Eftersom det skulle ta mej ca 20 min att ta mej dit insåg jag att MKT kunde hända på den tiden,så jag fick ringa en annan i stallet som jag visste skulle komma runt denna tiden om hon möjligen kunde hjälpa mej med detta,jodå det kunde hon allt som tur var!Nu visade det sej att ngn har vart "smart" och dragit ur strömmen(!)och inte satt i den igen,vilket gör mej lite trött!Ett litet sår på bakbenet lyckades han att få också vid "böjvecket" framför hasen på vänster bak.....varm var han också givetvis!Men så slog tanken mej att tänk OM det är den förbaskade bölden som spökar????Men å andra sidan han var ju varm på hela benet och det brukar han ju inte va vid en hovböld?!I vilket fall som helst så orkade jag inte kolla han idag,hade bestämt mej innan för att inte rida då jag kände av astman för mkt och ingen astmaspray med mej hade jag heller.....När jag kom hem visade det sej att jag liksom övriga familjen hade åkt på feber så det var ju inte så konstigt att jag kände mej "vissen"....Hoppas att både jag och lille gubben mår bättre imorrn!

6 kommentarer:

Irene sa...

Vilken otur!!! Hoppas det bättrar sig!

Unknown sa...

Tur att det inte blev några skador på Prinsen ;) ja det hade ju varit bra om folk kunde låta bli att dra ur kontakten....Bra att du kände dej bättre i dag och kunde rida ett pass på han,såg riktigt bra ut,kram

Anonym sa...

Alltid brukar det vara något med våra pållar eller hur? Hoppas ni repar er snabbt både de med 2 och de med 4 ben.

Unknown sa...

Fy sånt är inte kul :( Vi har det "Franska elbandet" i alla våra hagar dom kan inte fastna i det. :) att rekommendera faktiskt.

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Ja S-V...man skulle nästan kunna tro att våra hästar va släkt;)!

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Stall Högås:vi har det breda elbandet,så det kan ju i alla fall inte skära av ngr senor kanske.....men jag fick ett mardröms scenario om att han skulle kunna strypt sej själv där en stund!