tisdag 10 januari 2012

Äntligen igång igen;)

Ja nu har jag äntligen börjat att sätta igång den smått vilda busen igen!Sur som ättika har han varit...men det kan jag ju iofs förstå!Han får ha sulor på alla 4 hovarna nu och går för tillfället i en liten sjukhage med grus för att inte riskera ngn tappsko på den hoven så att det blir "vajsing" där:)Har släppt han i lilla ridhuset ngr ggr men han springer knappt där,så jag har hoppat upp på han direkt istället vid ridningen och han sköter sej så exemplariskt som man kan med hur mkt överskottsenergi som helst!Han har nu i dagarna 3 bevisat för mej att får man inte galoppera så går det lika bra att bocka i skritt med;)Har faktiskt travat med han också men mest för att träna övergångar så han får arbeta med både kropp och själ,det konstiga är att han får ngn "konstgjord" hostning lagom tills han ska bralla iväg.....tror han får sådana "knytningar" i kroppen så han nästan sväljer tungan för han kluckar ganska roligt med den alldeles innan?!Lilla Ronja fick jag klippt i lördags(jaktklippning)igen och nästa gång ska jag INTE låta det gå såååå lång tid.....jösses vilken päls att plöja igenom och maskinen fick då verkligen bekänna färg!!

1 kommentar:

Unknown sa...

ja han har ju humör den gossen,tur att han sköter sej när du rider,kram