söndag 20 maj 2012

Fullt upp;)

Ja denna veckan som gått har jag börjat att arbeta så smått igen,så det blir lite mer planering som gäller nu:)!I fredags tog jag och mamma varsin häst och gick ut på en liten skogspromenad så Enzo(ja så får han nog kallas),mamma tog ju givetvis Ronja så jag fick ta Enzo!Han har nog inte vart ute så särskilt mkt i sitt liv för han var lite osäker och rädd för att behöva gå bredvid sommarhagarna där det gick nyfikna hästar som ville titta på han;)I skogen visste han inte riktigt hur man tar sej igenom grenar som hänger ner,haha.....blev lite "titt-ut" från varsitt håll,sen duckade han så mkt han kunde och tyckte det var lite obehagligt att få grenarna på sin kropp:)I nerförsbacken hade han noll koll på nivå-skillnaden som blev och jag e glad över att jag gick bredvid han och inte satt på!;)Söt e han så det skriker om det i alla fall;)!Igår fick han ett pass i paddocken och han gick ju som vanligt så fint och verkligen gör sitt bästa!!!I lång låg form gick han fastän han egentligen tyckte att det var jobbigt;)Jobbade han lite med att få han framför mej och det känns som om han också skjuter ut höger bogen så det blev lite jobb med den också.Idag har han fått en välförtjänt vilodag pga barnkalas heeeeeeela dagen lång;)

Inga kommentarer: