torsdag 24 maj 2012

Släppt på sommarbete nu;)

Ja nu e det så gott väder att Enzo har fått komma ut på sommarbete så han kan äta upp sej,kanske träna lite på kondisen(?)fast dom verkar mest stå stilla i värmen:)Släppte ut han igår och hade tänkt ta en liten ridtur idag,men då han hade blivit biten precis där sadeln ligger och med en liten svullnad så ställdes den planen in!Tog med han på en promenad ut i skogen när Tilda red och det funkar ju precis lika bra det(om inte bättre)så han får se sej omkring lite.Idag var han lite mer "framåt" och var inte lika feg,men då vi kom till ett litet buskage så stod han även denna gång och undrade "hur i all sin dar kommer man dit hon är då"?;)Ja han tog mod till sej sakta men säkert och vågade sej igenom;))Söt han är!Försökte att verka han idag,men det går inte bara!!Ngt hemskt har han vart med om i sitt liv för herrejösses.....idag räckte det att jag tog på mej handskarna för att han skulle "kasta" sej bakåt.....blev till att byta till andra vantar och bara smeka han på kroppen så nu ska jag träna han med att jag har vantar på mej!!Då raspen är såpass vass kan jag inte ens ta i den utan att få rejäla sår så handskar är ett måste,men jag ska försöka att leja bort denna verkning/ev skoning till den hovslagaren som hjälpte mej med Suddens hovböld!

1 kommentar:

Unknown sa...

Ja han är ju lite känslig ;) när du tar på dej handskarna,men han vänjer sej väl,och så kommer ju janne på onsdag och skor han..