torsdag 3 maj 2012

Har lite på gång...:)

Har ngr provridningar inbokade på lördag och en väldigt intressant häst som jag inte riktigt vet hur jag ska göra med?!!Den har ett jäkla bra pris,3 år nyss inriden besiktad u-a i januari,jäkla fin/bra stam men.....det finns en MKt intresserad spekulant på den som kommer för 2:a gg imorrn igen och jag hinner inte dit innan!!!Har bara sett den på film och den hoppar hus och skötte sej vid ridningen,har skapligt bra steg(det man nu kunde se)!Är lite inne på att ta den osedd med kravet att den ska gå igenom en besiktning nu isåfall!Hur hade ni gjort?Skulle ni våga ta en som ni bara har sett film på?

6 kommentarer:

Irene sa...

Aldrig i livet, men jag är ingen risktagare vad gäller hästar...

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Är en liten "risktagare" men samtidigt feg....nu hade jag sån tur så den intresserade spekulanten kunde inte komma idag i alla fall så då tar jag ju den chansen givetvis!

Anna sa...

Jag hade absolut provat den innan. Men nu ser jag att det löser sig. Ibland ska man ha tur. Håller tummarna att allt går bra.

Irene sa...

Sån tur, lycka till!

Anonym sa...

både chadden, ivar och zotti är ju osedda. Så sånt bekommer inte mig. Men..om du och Isa ska dela på hästen som jag uppfattat det som (?) så är väl kanske en osedd färsk 3 åring inte det bästa alternativet? :) Min mor skulle aldrig våga hålla på med såna hästar i dagsläget iallafall..haha. Kram Anette http://dressyrteamet.se

Magic Moment Chess-Strauss sa...

3-åringen har jag tagit bort ur tanken,lite pga det att mamma kommer inte att våga sej upp på den på ett tag och då försvinner ju vitsen med att dela hästen;)