lördag 12 maj 2012

Många provridningar i veckan och....

Imorgon hämtar vi hem han;))Äntligen är letandet slut och jag är alldeles övertygad om att det här kommer att bli en kanonhäst för mej och mamma!Besiktad blev han igår och jag blev så glad när jag fick samtalet om att han gick igenom!Han är en valack på 5 år kommer från Tyskland är ganska precis inriden och INTE hoppad mer en påbörjat att få skutta över små kryss,så hur han kommer att vara som hopphäst vet jag inte för jag har varken sett eller provat han i det!Men han har ett väldigt bra steg och en kanonfin dressyrstam(ja jag vet det blev lite knasigt där,haha;),han har jag bestämt på bara ridbarheten och hans enormt lugna fina sätt!Pappan heter Dimension som i sin tur är helbror med De Niro(om google inte ljög för mej)och farfar är Donnerhall,morfar däremot har jag för mej är Lord som i sin tur är efter Caletto eller om det var Calido....är inte heeeelt 100 på mammans sida;)Valet var mellan han och en 4 årig valack som precis var inriden men en jättestor nalle-björn och på han var det som att komma hem!

4 kommentarer:

Unknown sa...

Ja detta tror jag är rätt val,så snäll och lugn,kommer nog att passa oss båda jättebra.Kram ♥

Anonym sa...

Ååh men jättemycket grattis. Till er alla 3. Isa, Jessica och hästen. Spännande att se bilder framöver. :) Våran Per är efter De Niro så nu är vi nästan släkt med varandra. ;-)

Irene sa...

Så kul! Lycka till!

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Tack hörrni;)