lördag 5 maj 2012

Hhhmmm....känner mej splittrad!

"Doris" står ju fortfarande kvar i stallet,kan inte riktigt släppa iväg henne än utan att ha kollat upp henne mer ordentligt!Gör lite efterforskningar på henne ifrån Holland just nu och förmedlaren låter mej ha kvar henne så länge jag vill för att se om hon blir bättre.....har givetvis inga förpliktelser eller köptvång på henne och kan om det behövs lämna henne åter "på dagen" om jag vill.Anledningen till att jag/vi inte redan har skickat iväg henne beror på att hon har gått igenom besiktningen innan transporten hit till Sverige och hon har gått jäkligt hårt dom 10 dagarna innan jag tog hem henne.Hon är en alldeles enastående häst och det finns ngt som vi vill kolla upp innan vi helt bestämmer oss ang. henne!Men under denna tiden så kollar vi på andra hästar och idag provred jag en 4 valack som också är mkt intressant,dock blev det inget sånt där "wow" som med Doris 1:a gg,men jag ska inte slå han ur hågen för det för han har många fördelar som Doris inte har.....eller ja,han är röntgad och fullt frisk,det är väl det som är det som är mer positivt just nu!;)Kommer att åka och prova han fler ggr då han står i närheten och sen besluta hur vi gör och givetvis ska mamma säga sitt om hur hon tycker och tänker för det ska kännas lika rätt för henne som för mej;)

2 kommentarer:

Cissi sa...

Nu vill jag inte vara negativ men varför väljer man att rida en såpass grön häst "jäkligt hårt" precis efter lång transport från Holland? Har dom verkligen gjort det? i mina öron låter det lite som en bortförklaring från förmedlarens sida...ja jag kan säkert ha fel, om du känner förmedlaren är ju läget annorlunda. I annat fall skulle jag nog fundera en extra gång (men nu är jag iofs generellt misstänksam mot såväl importhästar som försäljningsstall....:)

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Är precis lika negativ som du i detta och jag tycker precis som du att man kan ju kanske ta det lite lugnt med hästar som rest långt och även är unga....jag känner henne inte personligen ,men det gör många i min närhet och hon har bra rekommendationer från dom.Vet att hästen blev riden av 3 olika personer dagen innan och blev hoppad samt riden av en mkt "grön" ryttare som inte hade på unghäst att göra egentligen....Finns många frågetecken kring denna hästen och om inte annat så vet jag att hos mej har hon fått ha det lugnt och skönt utan hopp och skutt eller inte särskilt hårt riden heller:)Är också misstänksam mot både importer och försäljningsstall men gick ifrån mina principer...