söndag 22 februari 2009

En härlig dag i solen!




Idag var det perfekt väder att rida i,solen sken,fåglarna kvittra och riktigt varmt!Idag skulle jag återigen träna på "flåset" så jag började ganska omgående att jogga igång han och liksom matte hade han ju vår-känslor så när hemvärnet med en stor lurvig schäfer-hund dök upp från "ingenstans" så tog ju Sudden tillfället i akt och började busa och tycka att det mesta var farligt ute på vägarna!Fortsatte att jobba honom i traven men han var ju svår att få riktigt avslappnad,så jag fick ju fatta galopp så han kunde få ur sej den värsta överskottsenergin och som på beställning kom ju den runda goa galoppen med en gång...men säg den lycka som varar!!Rätt va det var så åkte ju benen åt alla håll och kanter och det va ju bara att bryta av och skritta och planera ny ridväg,så det blev miljöträning ut på landsvägen med plogbil,rasslande släpkärror,motorcross cyklar och full fart(människor) på idrottsanläggningen intill vägen!Men han e ju stört-cool i såna lägen så jag var nöjd med han idag.När jag kom till stallet ville Tilda rida på Ella så det va ju bara att ge sej ut på 1tim promenad med henne in i skogen med 1/2m djup snö på sina ställen och sen på vägen ville ju Tilda trava så jag har då fått rört på "fläsket" idag,men det var ju sånt underbart väder så det gör jag gärna om!Hej hopp i galopp/Jessica

2 kommentarer:

Välkommen till Janne. sa...

Alltid bra å vibrera fläsket lite. E du på g nu inför vårens dressyrtävlingar? Janne

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Med alla dom situpsen jag gör i veckan och Tildas "motions-rundor" så kan vi bli farliga lägg därtill Suddens kondionstränings-pass och dressyr-pass så kan du bara ana vart vi e på väg....