torsdag 19 februari 2009

"Snöoväder"

Kom till stallet och frös som "hundan" och undrade en liten stund om jag verkligen ville rida idag!?Men efter en fikastund så fick jag då ändan ur vagnen och hämtade Sudden som hemskt gärna ville slippa sin nya "plågoande" (som var mkt brunstig)så han knata ju med glatt och villigt för en ridtur!Red ju ner till paddocken som jag planerat och tränade på våra skänkelvikningar längs långsidan och han blev ju mjuk som en gummiboll,precis som jag vill ha han.Skulle därefter börja trava och öva på övergångar och tempo-växlingar....då öppna sej himlen med all snö den hade,började ju givetvis att bli en mer tilltagande vind till råga på allt!Så allt jag i stort sett såg va ju alla snöflingor på mina ögonfransar,men ja jag fick ju rida desto mer på känsla!Övergångarna funkar väldigt bra nu sen jag har skärpt till mej med överlivet och alla andra kroppsdelar....Tog även väldigt lite galopp men iom att Sudden är väääldigt petig med underlaget så blev det bara ett par varv i lätt sits och vid det laget va han ju "pisse-sur" över att få vara ute i sånt väder som han avskyr!!Men han skötte sej faktiskt riktigt bra idag trots snöoväder!Ha det gott så länge!

2 kommentarer:

BM sa...

Nu ska det väl snöa och va kallt fram till maj! Hos mig är det så mycket snö så bara mössan syns när jag går ut. Som en sån där rumpenisse, voffadådå...:)
Gott att övergångarna känns bra nu. Kram BM :)

Jennie sa...

Hej!
Kul att du börjat skriva lite...! Visst är det underbart att ha häst när det är busväder ute??!! Men vad e dt man säger, dt finns inget dåligt väder... Hi hi...