torsdag 26 februari 2009

Hoppträning

Tränade hoppning för Annelie igår,jag var ju fruktansvärt trött och hade ont i huvudet efter jobbet så jag var på "vippen" att ställa in med tanke på att komma hem ca 23.30 inte kändes så lockande!Men å andra sidan så var det ju inte så inspererande att vara hemma för jag ville ju inte missa den heller!Så jag kom mej iväg iallafall.Sudden´s enegi var ju som bortblåst,seg och loj och verkade allmänt ointresserad.Började med lite lösgörande hoppövningar,men han var svår att forma runt hö.skänkeln men det har ju blivit bättre tyckte Annelie och det har hon rätt i, han har alltid haft lite svårare i det varvet så det är bara att kämpa vidare!Gick sedan över till att hoppa en inbjudande oxer nästa ett koppelräck med vattenmatta under vidare till 2 räcken med 5 galoppsprång han kändes ganska fin men jag hade väl önskat bättre galopp.Skulle sen hoppa räcke, 6 galoppsprång till en oxer och vidare till en 2-kombination och han "tuffa" ju på som vanligt och sen var det ju dax att lägga ihop detta till en hel bana!Allt gick kanon bra,tills....VATTENMATTAN!!!Det blev en tvärnit som heter duga,jag blev helt paff han som aldrig stannar!!!Och mattan har vi ju hoppat hur många ggr som helst,men igår var den tydligaste ngt av det farligaste som han har träffat på för ni ska ju inte tro att han ens tänkte gå i närheten av den...nänä jag fick då minsann jobba för det så svetten rann om oss båda!Till slut kom vi då över och där satt jag med "halva" manen i näven och började undra om han hade ngn man kvar!?Sen tände han till och hoppade riktigt bra,men mattan va ju bäst att hålla ögonen på tyckte han!!Annelie sa att han hade utvecklat sej mkt sen i höstas(jag med) och fler höll med!Kul att höra!!Hon sa oxå att han har MKT egen vilja,fast det har jag ju hört förut...Idag blev det bara att jobba med framåtbjudningen i skritten för den är det dåligt med,men det börjar "arta" sej där med!Ha det bra/Jessica

1 kommentar:

BM sa...

Kul när allt arbete börjar ge resultat. Kram BM :)