onsdag 18 februari 2009

Nu är vi på gång på allvar

Ja som ni säkert har märkt så har det ju inte hänt så mkt på "Suddens" blogg på ett tag men nu ska jag ta mej i kragen och börja själv med den!Som ni säkert förstår så är det BM som har hjälpt mej med den fram tills nu,men nu ska jag stå på egna ben.....Så tack för all hjälp BM med att få igång den!!!Ja, nu till mej och "prinsen" då,vi har ju som alla andra haft lite vintervila mest pga av mej får jag väl erkänna.Mina medhjälpare vid in och utsläpp har väl inte tyckt att det har varit sååå roligt med den vilan men...Ja "Sudden" tar ju alla chanser han får att skrämma alla små människor i hans väg!Till hans försvar får jag ju också nämna att han är faktiskt egentligen är väldigt snäll,men nog om det!Vi har börjat med hoppträningen på allvar nu och även dressyren(väntar bara på Peter-träningen oxå),tycker att han känns riktigt bra att rida i båda disiplinerna för det mesta!Han har dock förvånat mej i hoppningen med att "ta tag" i alla hinder jag styr mot(till mammas stora fasa).Vet att jag har en bra dressyrhäst så jag borde väl satsa mer på den men hoppryttare som jag är i grund och botten vill jag ju inte stänga den dörren(än)!Fast ska jag va riktigt ärlig så är han ju snyggare i dresssyren än i hoppningen......Idag fick han vila pga att Tilda(dottern)hade magsjuka igår men imorgon ska vi nog ta en tur i paddocken!

4 kommentarer:

Unknown sa...

Hej! Va kul att du lyckades med att skriva på bloggen (utan B-Ms hjälp) Kram Mamma

BM sa...

Nu blir det hårdköra av Jessica! Jag börjar få igång den gamla kroppen så då är det bara för dig att hänga på. Peter träningar och dressyrtävlingar huller om buller sååå, du hinner inte hoppa hinder stora som hus.:0 :) Kram BM

Välkommen till Janne. sa...

Men Jessica, vi bestämde ju på förra Peterträningen att du skulle satsa på dressyren så du kunde vara med i vårat lag i år, kommer du inte ihåg det???Janne

sudden sa...

En fördel med att tävla dressyr är ju att kunna sitta ner i traven utan att studsa av,haha...Har nog förträngt det där med laget,så det kan ju va så att det är ni 3 som har diskuterat detta med "målsmans" tillåtelse,kanske??Ni får välse hur vi(jag)är pånästa träning innan vi spikar ngt....haha!Kram Jessica