fredag 20 februari 2009

En heldag i stallet idag!

Idag så fick jag ta hand om mammas hästar oxå el ja,Hanna hade ju Kasper men mamma ville ha en översyn att allt var fixat,och lilla Ella delar vi ju på(shettisen)så där var det väl min tur idag så egentligen så va det ju bara Tequila då(som Hanna hade mockat åt)som jag tog hand om....hhmm konstigt nu lät det ju som väldigt lite fast ändå tar det sån tid!Hade iallafall lovat mamma att rida Tequila idag så det blev en uteritt med massor av trav och galopp,hon var riktigt rolig att rida och jag tror att hon njöt av att få bara vara idag utan ngr större krav på sej.Men hon verkar dock vara en häst man inte får vara för vek att vare sej hantera el rida för då har hon tagit kommandot med en gång!!Kände mej lite "av banan" idag så jag hade ju tänkt en liten lugn tur på Sudden idag och på stallgången såg ju även han ut att vara lite lat idag,men döm av min förvåning när han satte av i full fart på stallplan när jag skulle spänna sadelgjorden!!!Insåg med en gång att han hade ju stått där på gången och laddat igång jet-motorerna,så min plan blev ju ordentligt spoilerad!Det fick bli en uteritt med MKT galopp med tempoväxlingar varvat med trav och lite skritt!Vid ett antal ggr så hade han väl tänkt att jag skulle ta en flygtur oxå men där fick han tji....Han är ju för härlig!!!Sudden va då nöjd och glad och jag med!Ha det gott!

1 kommentar:

BM sa...

Han kan allt stöka den pojken :) men du landar ju mjukt nu i snön och så...haha...Låter som han är igång på riktigt den vackre dressyrhästen ;) Kram BM