torsdag 28 maj 2009

Har haft tidsbrist till det mesta

Har haft hemskt mkt att göra senaste veckan så jag har faktiskt fått avstå från ridningen i 1 vecka,vissa dgr har Maria el Monica ridit Sudden annars har han tyvärr fått vila!Hoppade för Anneli förra onsdagen,gick väl sådär då den förbaskade mattan skulle va med igen*suck*,nåväl han behöver ju hoppa den så att hjärnspökena försvinner någongång..........höll på att göra ett antal luftfärder på egen hand då han tar i för kung och fosterland för att komma över mattan(hoppade över ena stödet 1gång)utöver det så skötte han sej bra!Sen red jag inte förrän nu i tisdags och tog en lugn tur då jag hade sån fruktansvärd träningsvärk!Igår hann jag bara med en klättertur i skogen på ca 45min då jag skulle hoppträna Kasper för Fredrik,tyckte att Kasper skötte sej väldigt bra då han aldrig har vart i manegen med så många hästar el folk som satt på läktaren!Vi hoppade relaterade vägar och även på 1 hinder som var på volt,eftersom Kasper då aldrig har hoppat ngr hinder i följd el kan bära sej i galoppen så tog vi hindrena i trav till att börja med och mot slutet så klarade han att ta det i galopp om än vingligt...!Så många språng som han fick ta igår är nog mer än vad han har gjort sammanlagt med ryttare hittills!Idag ska jag nog rida i paddocken och även imorgon då det bär av på tävling på lördag med Sudden,så jag vill ha lite dressyr på han innan dess!Ha det

Inga kommentarer: