söndag 31 maj 2009

Strålande resultat på tävlingen

Efter att ha överlat med Anneli om vilka klasser jag skulle hoppa på tävlingen blev det 90cm 0ch 1m,istället för 1m och 110cm.Mkt pga av att Sudden har vart lite besvärlig med vatten mattan det sista så att jag åtminstone har en chans att "trycka" över han...Hade förberett mej mentalt och med ordentlig mat med mej denna gången för bästa resultat,ritten skulle ju givetvis bli felfritt och i 1m satsade jag på vinst!Låter kanske lite kaxigt men det funkade nästan!I 90cm satte jag igång turbon så han gjorde galoppombyten i varje,hade han kunnat så hade det nog blivit piaff i galopp också....det blev en klockren nolla,fastän han nog hade tänkt att titta lite extra på en mur.Bäst tid hade vi i den klassen också!!I 1m blev det lite dramatik eftersom jag fick ett totalt hjärnsläpp mellan 6:e och 7:e hindret då jag helt enkelt glömde av banan......men kompå det i sista stund(verkligen)och fortsatte i mål med ett riktigt laddat tempo!Omhoppningen var Sudden helt med på noterna och gjorde både snäva och snabba svängar,vågade dock inte att gena för mkt till sista hindret då man i så fall skulle hoppa mkt snett och det är han för orutinerad för då detta var vår 2:a start i avd.A.Vi kom 2:a och slagna med endast en tiondels sekund,vilket jag tycker är helt klart godkänt!!!Så nu har vi ett strålande resultat i bagaget inför nästa helg då vi hoppar lite högre!Bilder kommer inom kort.Ha det/Jessica

6 kommentarer:

Unknown sa...

Ja ni var helt suveräna båda två,det var en jättebra ritt,lycka till nästa helg kram ma

Anna sa...

Grattis! Var roligt!

Lena sa...

Grattis!

BM sa...

GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Turbon startar och sedan lyfter ni...:) Om du visste vad glad jag är för din skull Jessica!! KRAM! :)

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Turbon var verkligen laddad såg jag på resultat-listorna....trots felridningen i fas 1 så hade vi snabbast tid även där,inte bara i första rundan!

Cissi sa...

Grattis! Vad duktiga ni är :-)