torsdag 7 maj 2009

Hoppträningen

Hoppträningen igår var riktigt jobbig och nyttig.Den superfarliga vattenmattan va ju så klart med.....råkade galoppera bakom en annan häst som skvätte lite sand på mattan som lät och herregud...."mattan lever" tycktes ju Sudden tro...förstår mej inte alltid på han!!Sist vi hoppa den så brydde han sej inte om den alls,men gången före var den lika farlig som igår.Jag fick ju kämpa som en "blå jäkel" innan han gav med sej att hoppa över den även denna gång,dom sista sprången över den gick ganska smärtfritt,fast han vågade inte gå nära den,ååå-nejdå....huvaligen va kuslig den var!!För övrigt så skötte han sej galant och skötte sej exemplariskt med fin bakbensteknik,som Anneli för övrigt berömde,mkt roligt att höra då jag egentligen aldrig har sett Sudden som en hopphäst med stort register!Han t.om räddade situationerna när matte fick total "soppatorsk" i benen och bara höll i manen och gjorde ingenting åt framåtbjudningen direkt efter hindrena och nästan hoppade vissa hinder stillastående(115-120cm) utan att riva i slutet av passet.Hade han vägrat där skulle jag förstå honom,men då gör han allt han kan för att va duktig och va till lags!Så nu får väl även jag ta och börja cykla el nåt för att få upp konditionen och styrkan i mina ben...Idag va det ingen ide´att rida pga blåsten och dessutom så var jag tvungen att sko Ella idag,som ju e lite jobbig att sko då hon e så liten så att t.om jag får sitta på knä.Ella åker tillbaka till Hafsten som turridningsponny nästa fredag så Sudden och Tequila får hoppa in i hennes ställe när Tilda vill rida.Detta va vad jag hade att skriva om idag,kramar Jessica

3 kommentarer:

Irene sa...

Vad duktiga ni är!!!!!

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Tycker att vi funkar bra tillsammans så då vågar vi allt(nästan)!

Anna sa...

Men vattenmattor ÄR väl fraliga?? :)