fredag 15 maj 2009

Peter-träning

Träningen gick bra idag med,Sudden kändes dock ngt seg i början men efter en stund så kändes han ganska bra.Att sitta ner i traven gick ju över förväntan,tror att kondisen på mej har blivit bättre för jag flåsa ju inte lika mkt som sist....Körde mkt galopp och det var våran svaga punkt som vi ska jobba vidare på,Sudden har en förmåga att bara lägga av i hö. galoppen(och jag ska erkänna:jag KAN inte känna när han e på gång att lägga av i det varvet),vä.galoppen var mkt bättre och där har jag lättare att känna när han e på gång att bara sluta....Peter tyckte att han har blivit stadigare i formen samt musklat sej över ryggen och bakdelen sen sist(kändes kul med sån respons),så jag var på rätt väg i allafall!Har kollat på filmen och tyckte att Sudden såg bättre ut sen sist vi blev filmade,jag då....händerna var ju skapligt stilla,men att det ska va så förbaskat svårt att räta på ryggen...???Dessutom så ser jag att om jag inte vill stå i vassen i sommar på badstranden har jag lite att ta tag i.....nä,den filmen kommer ja definitivt inte att sätta ut här,och dressyrtävlingar får vänta tills jag har fått fatt i sitsen!!Imorgon så ska han få en skogstur för det e han värd efter denna vecka som vart,ska dessutom köra tillbaka Ella till sin ägare på morgonen och sen hem och baka och fixa och dona inför Tildas kalas på söndag då jag dessutom är hästledig,skönt faktiskt!!Ha det

7 kommentarer:

Anna sa...

Måste vara kul att få höra och se framstegen ni gjort. Det finns både för- och nackdelar med att bli filmad ;)

BM sa...

Du kämpa på bra igår. Han gick riktigt fint på slutet...

Vi kan stå i vassen tillsammans hahaha....:)

Unknown sa...

Jag tyckte ni var jätteduktiga båda två,tycker gott du kan sätta ut filmen vi kan titta på Sudden Kram

Välkommen till Janne. sa...

Tycker det gått framåt rejält sedan jag såg er för Peter i oktober. Mycket fokus på galoppen så han lär sig korta med aktivitet utan att bryta av. När det funkar kommer du även få mer tryck i traven. Akta dig för å stå i vassen, gammelgäddan lurar där:)

Cissi sa...

Nämen, film hade jag gärna velat se! Jag fick inte tummen ur att åka och titta på Peter-träningen men hade hoppats att någon av er skulle lägga ut film från träningen :-)
Vad kul att det gick bra i alla fall!

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Jaså,gammelgäddan lurar där...ska akta mej för vassen då!!Ska se om jag kanske kan lyckas lägga ut ngt litet på filmen,klara mamma det ska väl även jag klarat...??

BM sa...

Passa dig Janne...Ho e på land me så ingen går säker...hehe...

Tycker du ska lägga ut en snutt film. Ni va duktiga...:)