tisdag 5 maj 2009

Träningen gick riktigt bra

Red för Mimmi igår och jag får nog säga att det var nog det passet som har vart riktigt givande!Känns att vi börjar komma ngn vart nu och inte bara står helt stilla som det har kännts ibland.Skritten har blivit mkt bättre tyckte hon,så där var det bara att jköra vidare i samma riktning fast nu ska jag dessutom driva på han lite mer med innerskänkeln så att han inte ska kunna "slingra" sej undan med hö.bakben som han så gärna gör...(vä.varvet)!Traven har vi hittat rätt takt i och där kom han under sej väldigt bra med bakbenen nu(kändes helt super).Galoppen var också väldigt mkt bättre nu framför allt i vä.varv som han orkar att bära sej i riktigt långa stunder.Hö.galoppen gick bra den med,men han har svårt för att bära sej när jag sitter ner på han,så jag får nog öva på att stärka mej själv där så att jag sitter kvar när han "puttar" över mej på vä.sidan(fenomenal på att få mej ur balans där),i lätt sits gick han med rund bärig galopp.Fick tänka en del på att inte låta han gå in med bakdelen när jag skulle passa hö.bogen i alla gångarter,en ny finess han har börjat att ta till när det blir lite för jobbigt...Mkt nöjd med hela passet!Idag fick det bli en ute-tur på vägarna i lång låg form bara för att stretcha ut ryggen inför morgondagen då vi ska hoppträna för Anneli.Har dessutom fått en reservplats för Fredrik terminen ut,dock i unghästgruppen så där kommer jag att träna Kasper om han nu inte blir såld då...annars får Sudden hoppa där i så fall!!Ha det gott i vårvädret/Jessica

2 kommentarer:

BM sa...

Bra att det funkar...:)

Anna sa...

Roligt när man ser så tydliga framsteg.