tisdag 19 maj 2009

Repetion av fredagens träning

Red i paddocken idag och tränade på det som jag gjorde för Peter i fredags.Började passet med att rida skänkelvikningar ut efter långsidan-halt-framdelsvändning-halt-skänkelvikning som uppvärmning,sedan övergångar mellan skritt-trav-skritt o.s.v funkade riktigt bra nu när han klarar att bära upp sej bättre i övergångarna.Red detta dock bara som uppvärmning då Peter tyckte att traven sitter väldigt bra nu så jag skulle fokusera mer på galoppen så att han inte bara bryter av för att han inte vill galoppera mer.....övade väldigt mkt på galoppen idag och vä.varv går han ju ganska bra i(bryter inte av lika lätt)hö.galopp var faktiskt hyfsad och j***ar vad jag va på han för att han inte skulle lägga av...pust...Han blev ju inte glad på mej utan gjorde ngr tappra tafatta försök att få av mej,fick han även att korta upp sej riktigt bra och i en lite lägre form utan avbrott mot slutet(va nöjd för dagen).Innan galopp arbetet så gjorde jag även övergångar mellan galopp-trav-halt o.s.v försökte att va noga med att ha han i lite lätt öppna från galoppen till traven.Travade han i mkt lägre form emellan arbetena och en del öppna på långsidorna också.Efter ca 1tim jobb var jag nöjd och han verkade både trött och nöjd han med för han somnade på stallgången så fort han kom in!Imorgon blir det hoppträning för Anneli och jag hopas att han känns lika fin i formen då!Hej svejs så länge

Inga kommentarer: