torsdag 1 juli 2010

En varm och svettig dag att flytta häst på...

Så då har äntligen Hälge(Suddens polare/mammas häst)flyttat till det nya stallet,dock inte helt utan protester men han lugna ner sej och "gav upp" och vi kunde lyfta lemmen utan att bli nermejade....Mamma har fått låna en väldigt bra och säker "sele" så att han inte kunde stegra,backa,kasta sej åt ngn sida.Dessvärre så lyckades jag att klämma mitt långfinger mellan bommen(fram)och repet som skulle "surras" fast runt bommen så det sprack och nu sitter jag här med ett sårigt/kletigt blå/lila svullet och MKT ömt finger som nog med facit i hand borde sytts.....Men,men....jag varken ville eller ansåg mej ha tid med sånt då under dagen....för jag skulle ju rida innan Tilda kom hem från farmorn:))Red ett dressyrpass i ridhuset(minst klägg och inte dammigt där)och han e helt underbar att rida!!Gjorde till att börja med i uppvärmingen en del övergångar i alla gångarter och han svarde mkt bra väldigt fort så vi gick över till den mer centrerade ridningen och idag gjorde han passage nästan hela mittvolten och med riktig lätthet:)!Synd bara att mamma hade åkt hem för annars hade hon fått filmat det hela,men jag tänkte ta ett likadant pass imorrn och fjäska med henne att filma då!Igår red vi ut och mötte tåget.....*ggahh*...men inte brydde han sej ngt om det,men å andra sidan hade vi sällskap som inte brydde sej så vi får väl se hur det går när vi e själva.Sudden verkar för övrigt trivas utomordentligt i sin nya box där han kan titta ut över gårdsplanen och ha stenkoll på allt som händer!!

1 kommentar:

Unknown sa...

Ja det är allt tur att Sudden finns,han är ju helt cool,tack för hjälpen med Hälge så vi kom iväg,synd bara på ditt finger som var ivägen,kram