tisdag 27 juli 2010

Då har vi semestrat

Japp då har man fått se Kolmården med alla dess vilda och tama djur!Fick ju sån abstinens från ridningen så jag fick ju hoppat på en kamel att rida på,haha;)Men jag tycker nog att det e skönast med hästar ändå!Lars har ju tjuvat till sej Sudden 2 ggr sen vi kom hem i onsdags och nu har han gått och fått för sej att han vill börja hoppa också!!!!Gggaaahh...va säger man i det läget då???Ja,jag fick ju säga tt först och främst kanske vi ska träna mer på balansen och ffa rida lite mer!Jodå det nappa han ju givetvis på och nästa fråga va ju om det inte fanns ngn tränare han kunde få börja träna för?!Jösses vilken konkurrens det blev om min lilla häst helt plötsligt...så nu e vi ju 3 som "delar" på han(Tilda,jag ,Lars)!Kände ju genast att jag kommer ju aaaaaldrig att få rida,haha;)Ja idag fick jag då rida med han ut på mammas Hälge och hålla lite koll på vilket tempo och form han rider i...e ju livrädd att han ska bli halt el nåt sånt.....eller e jag väldigt sjåpig nu?!Tror att Lars tyckte att jag tjata för han sa att jag behöver ju inte rida med han ut,för han tycker att det e skönt att rida själv(?).....nåväl mamma får testa sin häst bland natur och trafik utan att sitta på själv och jag kan samtidigt hålla koll på "grabbarna":))

8 kommentarer:

Unknown sa...

Tror nog Lars klarar det bra,men frågan e om Sudden gör de=))han e ju bara van vid finridning ffa i galoppen där kan det nog gå lite busigt när Lars rider inte direkt kontrollerad galopp kanske,men jag tror nog Sudden gillar det,tack för att du rider ut på Hälge hare =))kram ma

Irene sa...

Du har visst få konkurrens...

Magic Moment Chess-Strauss sa...

ja en får ju inte tacka nej till hjälpen från Lars för då kanske han förstår bättre varför det tar tid i stallet vissa dagar=)

VildeKaja sa...

hehe, varför inte göra som vi? Köp flera hästar! ;-) Det knasiga är att även om de inte har balans (enligt vårt tycke), så visst fasen klarar de av att klamra sig fast även i hög fart och över hinder, och de tycker till och med det är roligt i all sin vinglighet. :-D

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Ja du har så rätt V-K!!Dom brukar då kunna klamra sej fast i dom flesta situationer;)Får väkl föreslå en till häst så småningom om intresset håller i sej,så inte jag behöver ta hand om den var och varannan dag i vinterkylan,haha!

Inger sa...

Haha,,, va kul! Skoj att ha delat intresse.

Anna sa...

Snart kanske han vill tävla oxå och du får grooma :-) hi hi. Nä men så kul att han är intresserad! Jag har en häst jag är för "tjock för"..... ;-)

Magic Moment Chess-Strauss sa...

ja vem vet Anna...:))Blir det för mkt "bråk" om han så hör jag av mej till dej då Anna och lånar din häst,hihi;)