torsdag 15 juli 2010

Husse red Sudden igår


Igår ville min sambo ta sej en ridtur ut på Sudden och det hade gått väldigt bra.Lars sa sedan när vi kom hem att han märkte en väääldig skillnad på Suddens ridbarhet och styrka sen han red han för 2-3år sen...Sudden va så mkt stadigare och gjorde allt han bad honom att göra,ska nu dessutom tillägga att Lars är ngt utav en nybörjare får man väl säga till viss del.Han red en termin på ridskola för 4 år sen och hjälpte en kvinna i stallet att rida hennes häst så gott som dagligen i nästan 1 år(tror jag det va),men det va ju mest bara ut i skogen och lunka runt;)Denna häst var en riktigt snäll gammal läromästare så visst lärde sej lars att rida riktigt bra,men som sagt det är ngr år sen nu!Lars vill rida Sudden ca 1 g i veckan och det tycker jag e riktigt bra för oss alla:)Dagenb innan red jag själv ut på en gammal favoritväg.....men jag blev ju lite besviken då jag upptäckte att det som en gång var en riktig grusad ridväg fanns dfet inte ett spår av längre!!Nu fanns där bara stora vassa stenar och inte en ända galoppsträcka kvar.....men så va det ju i alla fall 15 år sen jag red där!Idag ska jag försöka ta ett dressyrpass i paddocken om det mulna vädret håller i sej!Har försökt att ladda ner filmer från helgen men det bryts hela tiden(troligtvis pga åskan som härjar runt omkring),så jag ska försöka lite senare igen.

7 kommentarer:

Irene sa...

Så bra med lite hjälp!

Cissi sa...

åh så kul m sambo som delar hästintresset, min man har bara intresse för annan typ av hästkrafter...Vad är det för fint pannband han har Sudden?

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Ja visst e det bra...men det är inte alltid som han delar intresset,haha:)Cissi:har köpt pannbandet på hööks,ett strasspannband med 4 rader stenar;)

Unknown sa...

Ja det är jättebra att du får hjälp med Sudden av Lars,och det har ju gått jättebra,kram ma

Anna sa...

Hur blev sambon intresserad? Hade gärna sett att min ville testa ridning. Elle ja, han är väl lite VÄL modig - frågade om min förra häst, en 5-åring på 172, om han fick galoppera på honom.... Njaaa! Kanske Lars kunde ordna en inspirationskväll för ÖSTJ - övergivnasambosartillhästtjejer :-)

VildeKaja sa...

tufft med sambo som rider hästen åt en.. min sambo har då egen häst(ar) och än så länge har han knappt tagit i tömmen/tyglarna på min älskling (jag är för snål för det. haha)

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Det började nog med att få mej på fall,haha.....sen hängde jag faktiskt inte riktigt med i svängarna(?!)=)Tror att dey egentligen bottnar i att han tycker det e skönt att få komma ut i naturen i lugn och ro och bara "vara",han har ju ett ganska så stilla-sittande och krävande jobb.Ska höra med han om han kan tänka sej att "föreläsa" för ÖSTJ,haha;)