måndag 12 juli 2010

En-dags tävling blev 2 dagar...=)


I helgen har vi tävlat i den fruktansvärda värmen som vart/är....Startade 1m och 110cm båda dagarna med bra resultat,dock ingen placering!Men banorna var MKT svåra och tekniska samt en fruktansvärd värme med blinningar och bromsar i luften.Lördagens 1m kom vi till omhoppning,men då jag i min vinnarskalle satsade för mkt tyckte Sudden att det va lite väääl häftigt snett och högt tempo så nita han på 1.a hindret i omhoppningen varpå jag mer eller mindre är ur sadeln,med båda fötterna i stigbyglarna på 1 sida om sadeln lyckas ta mej upp på ryggen samtidigt som jag lägger en 5m-volt och ny anridning mot hindret igen(vet inte om jag överhuvudtaget tänkte där..)och hoppar resten av banan i ett mer samlat tempo och bättre vägval.Ska dessutom tillägga att vi blev väldigt bländade på detta hindret av solen som hade flyttat sej ngt sen bangång.I 110cm rev han 2 hinder men kändes ändå bättre i ridningen än i 1:a klassen!Hade inte tänkt att starta överhuvudtaget på söndagen men bestämda mej 7.20 att jag hinner nog hoppa 1 klass innan jag skulle vidare på kalas.....slutade med att jag hoppade 110cm då med,haha=)Tidsoptimist e mitt andranamn nu förtiden,haha;)Jodå vi fick förargligt nog ett nerslag i vardera klass även denna dag,men dom nerslagen beror nog mest på att vi har inte tränat ngn styrkehoppning på flera månader och vi har även lite tävlingsrutin i ryggmärgen både jaf och Sudden för tillfället så dom felen va mest bara otur då bommarna bara rulla av utav vind-draget....Vattenmattan va med även denna tävling vilket INTE bekom honom alls nu heller(!)...Idag har han fått vila för jag har vart i gamla stallet och mockat ur bädden samt skurat boxen så att den e ren och fin för nästa som kommer!

7 kommentarer:

Irene sa...

Verkar som om du haft en härlig hästhelg med mycket hoppning!

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Ja det har vart en härlig hästhelg:))

Unknown sa...

Ja ni kämpade bra båda två i värmen,bra gjort kram ma

Inger sa...

Bra resultat, duktiga ni är! Va skönt att vattenmattan inte ställer till några problem längre. Blinningar,,, aldrig hört förut, är det mygg, eller knott?

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Vi kallar klägg för blinningar ibland lite beroende på vem man pratar med kan man väl säga....i vilket fall som helst så e det dom där gråa avlånga bitande insekterna som gör förbaskat ont när dom har fått tag på en...;)

Inger sa...

Aha... aldrig hört klägg heller, men på beskrivningen låter det som broms..:) Kul med dialekter!

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Se där ja...vi kallar dom stora som ser ut som jätte-getingar för broms;)ja tänk va man kallar saker och ting annorlunda beroende på var man bor,hihi:)