fredag 16 juli 2010

Sudden skodd och även idag riden av husse=)


Red dressyr i ridhuset igår och försökte koncentrera mej så gott det gick med "tjatter-majan" Tilda i ridhushörnet,haha=)Gick väl sådär lätt med tanke på att hon hade frågestund med mej....Men lite trimmande blev det och förutom att han kanske va ngt stelare i hö.sidan gick han ok!Blev en del övergångar och mkt öppnor/slutor och så även att centrera gångarterna,vilket märktes tydlihgt att vi inte har tränat på ngn vecka,protester i det vildaste till en början....sen sköt han ut bogen och försökte att "svassa" med bakdelen innan jag fick fått fatt på alla kroppsdelar på oss båda:)Idag fick jag skott han och hade tänkt att även sko mammas Hälge och Lars och Tilda tittade förbi,varpå jhag tyckte att Lars kunde åka hem och byta till ridkläder vilket han gjorde så kunde jag sko i lugn och ro....nu hör det ju till saken att detta va ju ngt Hälge då rakt inte tänkte gå med på så det va bara att lägga ner...men jag fick i alla fall av den lösa skon så får hovis ta han istället.Vet inte om han fortfarande har ngr känningar i ryggen efter transportfärden eller om han helt enkelt inte tycker om mej...araber kan ju va såna att när man inte har brytt sej om dom på ett tag så kan dom bli vääääldigt tjuriga(vet av erfarenhet)...Husse och Sudden red en runda som man kan galoppera rätt långt på vilket sambon tyckte va väldigt kul(dock mör i benen nu ikväll,haha),ja Sudden verkade helt nöjd han med=)Imorrn får vi ta antingen ett gymnstikpass i hoppning eller så dressyr,vi får se...=)

2 kommentarer:

Cissi sa...

Har inte hört uttrycket "centrera gångarterna" förut, vad exakt betyder det?

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Tja hur ska jag beskriva det....samla super-mycket kanske..!?Mattias kallade det så och då heter det väl det;)Jag fattar inte alltid alla uttryck för jag tycker att dom flesta använder olika för samma saker för det mesta...Ibland känns det som om dom pratar ett helt annat språk än va jag gör,haha:)