torsdag 8 juli 2010

Hejsan hoppsan som det gick!!!

Hade tänkt hoppa Sudden i paddocken idag inför tävlingen i helgen,men det spöregna lagom tills jag sluta jobbet så det blev till att lägga på dressyrsadeln och rida i ridhuset(*lyxigt*).Koncentrerade mej på att jobba han mest i lösgörande rörelser så som öppnor,slutor och mkt övergångar!Skötte sej ganska bra,men ngt stark idag.Va "dum" nog att plocka bort snoken på nosgrimman,vilket aldrig har haft någon betydelse förut....Nåväl som sagt så skötte han sej bra ända tills jag kom i galopp(samlad)på diagonalen.....vips så hade han tagit kommandot med ett galoppombyte-huvudet rätt upp full galopp rakt mot ett litet hinder som stog på medellinjen!!!Fick i sista stund fått svängt undan och försökte stanna han så att jag kunde få balans igen,men icke sa nicke!Det gick inte att stoppa han för då visste han att han hade gjort fel och då blir han nästintill okontaktbar varpå jag nästan flög in i sargen istället på hoppetossan......men kvar satt jag och efter det så blev det inga mer diagonal-ridningar i NGN gångart och ej heller ngt voltarbete då han även då laddade fullt ut!Han fick allt hoppa ngr språng igår så det e inte det att det va längesen,men jag tror att han börjar tycka att hoppningen e roligare nu då han har blivit starkare i ryggen och bakdelen och orkar igenom sprången bättre:))

2 kommentarer:

Unknown sa...

Ja han kan ju tända till ibland,tur att du satt kvar kram ma

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Ja han kan ju det när man minst anar det också=)