fredag 2 juli 2010

Dressyr idag med

Red i ridhuset idag med och jag kan ju säga att tur e väl att vi har ett sånt för annars hade han fått stå idag med tanke på värmen som vart idag och med den alla klägg och bromsar!Idag va han inte lika fin att rida då han INTE kunde tänka sej att gå på ena långsidan....SOLKATTER!!Det e farliga saker om ni inte visste det..;)Ja lite töntig får han väl så lov att va ibland eftersom han oftast nu förtiden skött sej såpass bra!Han va ngt spänd i vä.sidan det ville inte riktigt släppa men det kan bero på att jag inte kan böja mitt långfinger på vä.hand pga av förband,eller så hade han kanske träningsvärk från igår?!Red bara en halvtimme och joggade runt han och så fort jag tänkte göra en halvhalt skulle han visa vad han lärt sej...va ju kanske inte riktigt det som jag hade tänkt men:)Red sedan med en tjej ut och travde av han ute bland alla klägg och det va verkligen stekhett att rida ute kl 12!!!Skuggtempen va 27(?)om man ska tro vädergubben på tv!Och i solen kan jag bara gissa,mne det kändes då som 45!Imorrn får vi väl rida ut om det inte e för varmt,annars har jag en hel del att fixa med plats i sadelkammarn så att täcken och dylikt får plats!

3 kommentarer:

Unknown sa...

Då var det ju tur att det kom lite regn i dag,och att Lars red han en sväng.

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Ja visst va de det=)

Anna sa...

Ibland känns ridhhus mer välbehövligt på sommaren än vintern, knasigt :-)