lördag 2 oktober 2010

Shoppat litegrann....

Tog oss en tur till Kungälv och Tre hästar nu på fm,mamma och Kattis skulle dit och jag med familj hängde med!Lars behövde nya riktiga ridskor och fick dessutom köpt ett par nya shortshaps,strumpor,3-fingervantar inför vintern till sej.Tilda hittade en ny tävlingshuva till Ella jättefin mörkblå begagnad för 40:-,lite hästgodis och en massage-"moj" till Ella,mamma hittade 2 par ridbyxor,ett bett till Hälge,vantar och ngt mer tror jag och kattis en hjälm till sej och jag själv då.......endast bara 2 par benreflexer!!!Såg visserligen ett par väldigt snygga röda ridbyxor som jag var lite sugen på men det får nog vänta ett tag för dom kostade en del och det måste jag nog räkna på tror jag,haha;)Igår blev ju Sudden vaccinerad och fick raspat sina tänder,han hade lite vassa hakar men annars såg det väldigt bra ut inga sår eller ngt sånt så nu hoppas att han kanske blir ännu bättre i ridningen?!Mamma var så glad över att inte behöva vaccinrea Hälge för då kunde hon ju rida som vanligt....om det inte hade vart för att Hälge behövde plocka ut sina vargtänder....så nu får han ju inte ha bett på 1 vecka,blev lite full i skratt faktiskt!Snart ska vi åka till stallet och kolla på hoppträning som Anna Emanuelsson håller i på klubben,roligt!!

2 kommentarer:

Irene sa...

Alltid trevligt att shoppa hästprylar!

Anna sa...

Inte svårt att göra slut på pengar i hästaffärer :-)