tisdag 12 april 2011

Dressyr med mamma igår


Igår red mamma dressyr på Sudden ute i paddocken ca 50 min,gick väldigt bra och jag fick tagit ngr kort också och även lite film;)Mamma har fått en väldigt bra sits den senaste tiden la jag märke till och det sa jag till henne också och då tror jag att hon blev glad!Hon galopperade riktigt mkt och gjorde en hel del bakdels-vändningar samt skänkelvikningar,hon blev lite trött mot slutet men det var han också.Som avslutning på dagen fick han gå ut i "sjukhagen" utan täcke och gotta sej i solen och mumsa på riktigt mkt ensilage!Idag skulle mamma rida,men det var många som red samtidigt i ridhuset och ngr skulle hoppa dessutom så jag sa till mamma att fråga Bella om hon vill hoppa han lite så får han hoppat av sej lite grann vilket hon gjorde!Bella skötte han galant och Sudden tyckte att det var jätteroligt att få hoppa igen så jag sa att om hon ville fick hon gärna hoppa han igen och det kunde hon tänka sej att göra;)))

4 kommentarer:

Unknown sa...

Ja Bella hoppade han jättebra,snällt av henne,Sudden tyckte det var så kul det var ju ett tag sedan sist/ma

Anonym sa...

En sån fin bild på er två..Riktigt snyggt..:))

Anonym sa...

Tycker BM alltså...:)))

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Javisst e dom fina!