söndag 10 april 2011

Våren på ingång och mkt att göra

Vilket innebär lite tid framför datorn...:)Jag har numera så kallat "ridförbud" då tydligen men det kan jag ju överleva om jag tänker att det bara gäller ngr få veckor...ja jag tänker 4 veckor då men det e ju tills bebisen kommer ut och jag vet att det tar ju ngr veckor till men på det "stoppar jag huvudet i sanden" och låtsas att det inte alls e så:)))Känns som om det går fortare då!Sudden har ridits av mamma och Jane denna veckan,han har skött sej jättebra.Mamma tycker att han har blivit så mkt lättare att rida och Anette har hållt igång han fint.Nu märker man att leran ute i hagarna börjar att torka vilket i vårat fall innebär tappskor då....så i dagarna 2 har jag fått slå på han skor på båda fram och han kommer säkert att tappa bak också innan onsdag då hovis kommer och skor om han med "sommar-outfiten"!!

6 kommentarer:

Cissi sa...

Du fixar att slå på tappskor höggravid?! Wow!Då är du nog snart uppe på han efter bäbis är född oxå:)

Magic Moment Chess-Strauss sa...

ja det går ganska bra,dock kan jag ju inte ha skyddet för benen på mej så det gäller ju att han inte drar åt sej hoven för då får jag sömmen rakt in i låren..Hoppas också på en snabb comeback i sadeln!:)

Irene sa...

Inte illa att klara att slå på skor!

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Nöden har inte alltid ngn lag;)Är livrädd att han fläcker sönder hovarna igen så då går allt på ren vilja och envishet,haha;)

Anna sa...

Imponerande! Ta det bara lite lugnt med att komma upp i sadeln igen.

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Ska allt ta det lugnt,måste ju på efterkontroll först och se så att jag får klartecken;)Vill ju inte få framfall för att jag inte kan vänta,men jag e sååååå ridsugen så jag känner mej som ett litet barn som väntar på jultomten,haha;)