onsdag 27 april 2011

Höhämtning och fixat boxarna

Idag har jag och mamma vart och hämtat 2 släpor hö,tycket lite synd om mamma som fick bära det mesform av att fråga om ta lasset själv...erbjöd min hjälp i form av om/hur tunga balarna va och fick till svar att det skulle jag INTE bry mej om,haha;))Vilket m.a.o betyder att jag fick inte hjälpa till med det.Som tur var så hittade jag ju på annat som jag kunde göra under tiden som att mocka till Ella och Hälge så slapp hon det och dessutom så ska ju Sudden byta box nu när Mimmi kommer(hon ska ha Suddens som har lite lägre väggar och där e bädden redan såpass hög så hon kan se ut)så då passade jag på att fixa krokar och strö i Suddens nya box!Igår kunde jag ju inte låta bli att försöka mej på att sko Ella själv,blev lite stressad av att han som skulle göra det inte hinner innan fredagen då han har fullt upp med sysslor på gården och diverse andra saker.....jodå skorna kom på trots lite trixande;)Hoppades väl lite på att det kunde sätta i gång saker och ting,men här sitter jag lika rund om magen så inte hjälpte det inte!!Jane har idag ridit ut på Sudden,hon fick lärt sej en ny väg och var strålande glad över detta!Mamma red ut på han igår också och tyckte att han gick strålande bra,så i dagarna 2 har han fått gå i skogen bland stock och sten och fått klättra!

1 kommentar:

Unknown sa...

Ja det var ju lite stönigt att bära in höt men jag tog det lungt så det gick allt bra lite mör i armarna är jag ju ;) men nu e de på plats i alla fall.Ja Sudden har skött sej utmärkt när jag har ridit har fått en riktigt fin ridkänsla på han,duktig häst ..