söndag 24 april 2011

Släppt sej själv på bete idag...:))

Japp,idag skulle jag gå och ta in Sudden för mamma så han skulle va färdigsadlad när hon skulle rida.....men på väg mot hagen så ser jag hur han hoppar över staketet(där det e ca 170 cm)rakt in i beteshagen till den större flocken!!!Helt obekymrad såg han ut när han kom in och började att beta,medans 3-åringen Zeke blev helt uppspelt över nykomlingen som kommit in i hagen bara så där,haha;))Ja jag har ju pratat med Maria(stallägarn)om att få släppa han på bete i denna hagen häromdagen och hade väl kanske tänkt vänta till helgen men.....Sudden ville inte vänta så länge till och vad gör det egentligen?!Har bestämt att i år ska han få njuta av att få va häst och gå på bete och anledningen till det är för att jag vill inte belasta min heltidsjobbande mamma att behöva ta hand om min häst utöver sin egna dessutom för man vet aldrig när bebisen kommer ut och det kan va skönt även för mej också(?)att kunna ta det lite lugnare med mockning och allt därtill!Ny kompis fixa han sej snabbt också,4-årige Björnbusen som inte vek från hans sida,haha;)Skulle verkligen haft kameran med idag.Slutade med att Colle(Suddens hagkompis)också blev släppt på bete ikväll då.Dessutom så tyckte nog Sudden att han hade hamnat i himmelriket för det finns dessutom en stor rundbal med enslilage så ni kan ju ana var han stog efter en stund och bara njöt och säkert sände mej en liten tanke där....han går ju på ständig bantning nästan;))

4 kommentarer:

Irene sa...

Oj oj, ja det är ju bra med hästar som visar vad de vill... Skönt med bete.

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Ja visst e det?!Fast ibland så kan det va åt det jobbigare hållet också när dom e såpass målmedvetna också,haha;)

Anna sa...

Haha, ja dessa bestämda hästar med egen vilja.

Jennie sa...

Ha ha ha, vilken häst du har :))