tisdag 26 april 2011

Han verkar trivas som fisken i vattnet

Gissa vart Sudden stog någonstans i hagen när jag skulle hämta han igår då?Jo i enslilagebalen!!Och det va det första han gick till när han släpptes ut också,och av spåren av frön att döma i pälsen så hade han nog sovit i den med,haha;)Ja inga skador hade det blivit i alla fall sånär som på en liten "rispa" på högerbogen.Mamma tog sej ett dressyrpass på han och han va nog lite trött efter att ha vart ute hela natten,men ändå inte helt omöjligt slö ändå!Såg bitvis bra ut utav det jag kunde se,då jag och Tilda satt på bänken och fikade samtidigt.Svettig blev han också så ngt arbetade han allt,mamma gjorde en hel del öppnor som blev riktigt bra,slutorna va han lite jobbigare att få med sej i men som jag sa så har han ju lite dåligt med framåtbjudning och att då bli "ställd åt väggen" blir ju lite som en extra broms.Bakdelsvändningar och skänkelvikningar var också med i passet och så lite galopp och där börjar mamma faktiskt få riktigt mkt mer ork att både få igång han och bibehålla galoppen på han!!Har en sån snäll och duktig mamma som hjälper mej;))Själv har jag inte sååå många veckor kvar att härda ut....Fick dessutom passat på att verka Ella och tänkte en stund att jag skulle nog klara att sko på henne skorna själv i alla fall men......nä det e ju jobbigt i vanliga fall utan mage som tar emot och att då försöka få ett shettisben mellan mina ben och lyckas slå på skorna verkar ganska omöjligt så jag får vänta tills hovis kan slå på dom men förarbetet är gjort åt han i alla fall och på fredag åker hon hem tills sej igen...

2 kommentarer:

Jennie sa...

Vilken tur du har som har en mamma som Isa! Det är få förunnat :)))

Hur i hela friden lyckas du verka en shettis, HÖGGRAVID?? Tycker själv det är jobbigt att stå i det "läget" utan mage (iaf gravidmage..)!!

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Ja hon e en enastående mamma;)!Ja det slutade dessutom med att jag skodde henne också,efter lite trixande och lite envishet så går det bara man vill!:)))