onsdag 20 april 2011

Glad Påsk

Lilla Mimmi som vi väntar på som ska komma till valborgsmässoafton.
Känns som om man har fullt upp nu förtiden,men det är väl bara för att man vill hinna va ute ute så mkt som möjligt i solen;)Sudden har blivit uteriden alla dagar utan måndag då han fick vila och bli ordentligt genomryktad samt tvättad på ben och svans.Han ska tydligen vara väldigt pigg och glad men han sköter sej ändå,vilket känns bra.Tilda har ridit sin lilla Ella och eftersom hon ska tävla på en liten clear-round på måndag så ville Tilda träna lite över hinder igår!Sagt och gjort med en ringrostig mamma som även nog är lite glömsk dessutom.....Ella som i vanliga fall bara brukar trava över hindrena gjorde ett jätte-hopp över och jag höll inte i Tilda(som jag alltid brukar göra),glömde även att säga till det stackars barnet att hålla sej i sadeln.....men å andra sidan som sagt så brukar INTE Ella hoppa......men Tilda klarade att hålla sej kvar hela hoppet och fick upp balansen igen ända tills jag då förstör allt genom att jag inte kan springa med så grimskaftet gjorde ju så att det blev en 90 graders sväng så Tilda flög ju rakt upp i luften med en halv-volt i luften och landade i marken....:(( Tilda började ju såklart gråta och hade skrapat upp armen(inte så det började blöda,men på ett sånt där sätt som svider ganska rejält)....stackars lilla gumman...Men när tårarna var torkade så ville hon upp igen och hoppa ngr ggr till fast då höll jag i henne försäkerhets skull och då gick det bra!Nöjd tjej och nöjd ponny!!Så nu har hon bara 97 ggr kvar att ramla av då innan hon blir proffsryttare som hon säger att hon ska bli,fast jag tror nog inte att hon får tävla hoppning i framtiden för det kommer mina nerver aldrig att klara,haha;))GLAD PÅSK på er!!!

3 kommentarer:

Unknown sa...

Stackars mormors tös,men tur att det gick bra,det ska bli roligt när lilla Mimmi kommer jag längtar oxå,kram ma

Magic Moment Chess-Strauss sa...

ja fast det gick ju bra som tur var och det får man väl kanske ändå tacka Ella för som ändock är så rädd om sin ryttare;)Tilda längtar nåt enormt efter Mimmi så jag hoppas verkligen att det kommer att stämma så bra som det gjort med Ella!

Jennie sa...

Oj, oj! Skönt att allt gick bra trots allt :) Tuff liten tjej du har som vågade sig upp igen!