lördag 27 augusti 2011

Dressyrträning för Pernilla igår

Tränade dressyr för Pernilla igår,var verkligen supernöjd med passet!!!Tränade lite skolor igår,lite protester hade han allt speciellt när det skulle va lite mer "tryck" på bakbenen, men det släppte ganska fort;)Fick göra mkt skänkelvikning på volten i främst skritt och trav,i galoppen skulle vi göra öppna.Han hade lite svårt i vänster galoppen med öppnan men när han väl kom till ro med var huvudet skulle vara så släppte han till och gick så himla fint och härligt!!!Ja hela passet var kanonbra!!!Svettigt va det också så det fanns nästan inte en torr fläck på ngn av oss;)Tilda ska tydligen ha filmat lite(har inte haft tid att kolla än...)så om hon har lyckats att få med oss på film så lägger jag kanske upp det imorrn om jag hinner(kalas för Lars)!Idag har jag fått va social så ridningen fick stå över idag,hann tömköra mammas Hälge en stund i alla fall som skötte sej fint som vanligt;)

3 kommentarer:

Irene sa...

Vad roligt det är när det går bra!

Unknown sa...

Det såg så bra ut det lilla jag såg,tror att Tilda fick till lite filmsnuttar annars filmade ju jag lite i högervarvet innan lilla Fanny ville ha mat ;)

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Javisst e det roligt och man blir mer peppad i ridningen också överlag:)Har fortfarnade inte fått tid att titta i kameran än så kanske imorrn?;)