onsdag 17 augusti 2011

Hoppat idag

Sudden fick vila i måndags,lite ofrivilligt va det men jag fick ägna mej åt att Tilda ville rida och seg var jag med så när det var min "tur" va kl alldeles för mkt och barnen behövde komma hem och få sova;)Igår tömkörde jag han och tyckte att han för ovanlighetens skull va riktigt framåt(jag behövde inte röra mej för mkt,haha),löd kommandona fint och gjorde ngr riktigt fina samlingar så jag "pressade" in han i lite piaff....;))Har aaaaldrig lyckats med det förr så jag var mäkta stolt över oss en stund.Ngr fina ökningar på långsidan gjorde han också....vet inte vad som har tagit åt han för särskilt samarbetsvillig i tömkörningen tycker jag inte att han vart förut!Idag var jag i valet och kvalet på om jag skulle rida dressyr eller hoppa...valet blev ganska lätt efter en stund,då jag har planerat in en del hoppning för att komma "på banan" igen!Hoppade fram på ett litet "sockerbits-hinder" ngr ggr,kändes bra i gas och broms ganska omgående.Hoppade sen ett "titthinder" med sån där grön matta på "grind"....JAG var ju givetvis förutseende på att han skulle titta på det.....nä då hoppade som om han inte gjort ngt annat det senaste och han undrade nog vad jag sysslade med som red i undertempo mot det(ska jag flyga av får ju farten va sakta annars blir fallet hårdare,haha;)!Styrde på igen med bättre tempo och han hoppade mej nästan ur sadeln där,hoppade riktigt fint med bra ryggteknik!!Hoppade sen ytterligare ett "titthinder" med bara ett vitt plank över ngr sockerbitar men även där hoppade han fint(han kan ju va vansinnigt tittig så fort det inte bara är vanliga bommar och då går det fort uppåt-bakåt).Hinderhöjden låg runt 1 m och för en vecka sen tyckte jag att det kändes nästan lite högt....idag kändes det åt det lägre hållet så snart e vi nog igång igen;))Ingen filmning idag tyvärr.Avslutade ganska snart då det fanns 2 andra hästar som skulle hoppa också och dom var ngt spralliga,men som tur var så va jag nöjd där och det är bättre att sluta då det går bra...jag har ju ingen superkondis direkt;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja idag såg det riktigt bra ut ni kommer båda två,kul när det fungerar / ma

Irene sa...

Kul när det går bra!