måndag 22 augusti 2011

Med hårdträning ska det nog gå!

Red LB:1 programmet idag och jag hade ju stundtals svårt att komma ihåg vägen;)Red fram han med övergångar och tempoväxlingar samt delar utav programmet,ngt ettrig i den ökade galoppen...Serpentinerna tyckte jag inte att vi fick så fina jämna bågar som jag tänkt mej,berodde nog lite på att jag var för säker på höger bogen...svår att kontrollera idag.Den samlade galoppen kändes jättefin likaså den ökade på diagonalen,men....i vänster galoppen vill han byta när han ska gå över till arbetsgaloppen!!Vilket resulterade i att han höll på att kasta av mej när han förstod att han gjorde fel.....studsade som en studsboll;)Ja med lite mer intensiv träning på programmet ska vi nog klara det nästa torsdag då det är programridning!

2 kommentarer:

Inger sa...

Ett tipps kan vara att ställa lite åt vänster om han vill byta i upptaget. Lycka till på torsdag!!

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Försökte allt det och satt nästan lite i "galoppfattnings-stilen"....svårt att förklara men;))Förmodligen är det jag som stör han för mkt,eller det måste ju vara jag vem annars,haha;)Tack,vi ska göra vårt bästa och ha det kul!;)